اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

انتخابات در شهرها به‌ صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: به دلیل شرایط کرونایی انتخابات ۱۴۰۰ به‌ صورت مکانیزه پیش بینی شده و در شهرها به‌ صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

انتخابات در شهرها به‌ صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین روز دوشنبه در نشست بخشداران و فرماندار قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، مهم ترین رخداد کشور در سال ۱۴۰۰ به شمار می رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است.

وی بابیان اینکه انتخابات شورای شهر و روستا که از گستردگی و اهمیت خاصی نیز برخوردار است، اظهار داشت: انتخابات سال آینده در تمام نقاط شهری و روستایی  برگزار می شود و باید برای برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری بدون مشکل و نقص آن داشته باشیم.

حبیبی با اشاره به اینکه ۶۸۲ روستای استان قزوین واجد برگزاری انتخابات شورای روستایی هستند،افزود:  وظیفه دهیاران و بخشداران فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاست.

وی با بیان اینکه ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم برای آگاهی مردم از روند ثبت‌نام و حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا انجام گیرد.

وی بر آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف انتخابات گذشته تاکید کرد و افزود: همه مجریان و ناظران باید در راستای برگزاری انتخابات باشکوه، قانونمند، شفاف، سالم، وحدت‌آفرین و با تحقق مشارکت حداکثری همه تلاش خود را به کار گیرند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی نیروهای انسانی و کارگزاران انتخاباتی، افزود: در حال حاضر مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان در حال انجام است که توسط فرمانداران و بخشداران پیگیری خواهد شد.

حبیبی همچنین با تاکید بر لزوم آماده‌سازی و راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات مکانیزه و الکترونیکی در سال آینده، اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونایی انتخابات ۱۴۰۰ به‌ صورت مکانیزه پیش بینی شده و در شهرها به‌ صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی، بی‌طرفی و قانونمندی مجریان انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: مجریان، ناظران و عوامل انتخابات باید تلاش کنند تا انتخاباتی سالم، قانونمند و بی‌طرف و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

حبیبی از فرمانداران و بخشداران خواست برای هماهنگی‌های لازم برگزاری نشست‌های متعدد با دست‌اندرکاران اعم از مجریان و ناظران انتخابات را دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین یادآور شد: بخشداران و دهیاران طبق قانون با در اختیار گذاشتن امکانات پشتیبانی، مالی و نیروی انسانی باید کمک کنند تا هرچه بهتر و باشکوه‌تر انتخابات پیش رو برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول