اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای ویژه برنامه «فجر فاطمی» در ۱۱ مسجد تویسرکان

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از اجرای ویژه برنامه «فجر فاطمی» به مناسبت بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۱ مسجد در تویسرکان خبر داد.

اجرای ویژه برنامه «فجر فاطمی» در ۱۱ مسجد تویسرکان

حجت الاسلام ناصر حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، یکی از اقدامات مهم تبلیغات اسلامی طی یک سال اخیر را استقرار روحانی در روستاهای شهرستان در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی خواند و اظهار کرد: یک سال قبل از ۱۰۵ روستا تنها ۶ روستا روحانی مستقر و ثابت داشتند که با کمک شورای تبلیغ شهرستان موفق به استقرار روحانی در هشت روستای دیگر شدیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۱۴ روستای شهرستان روحانی مستقر و ثابت داریم افزود: در روستاهای دارای ظرفیت به منظور ایجاد بستر استقرار روحانیون در حال رایزنی برای استفاده از خانه‌های استیجاری و یا بلااستفاده و تعمیر و تجهیز آن‌ها به کمک خیران هستیم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان به اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع با بهره‌مندی از فضای مجازی به خاطر شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در مناسبت‌ها چون مسابقه «مکتب حاج قاسم سلیمانی» و... به صورت مجازی برای مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب در برنامه داریم.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان و شرکت‌کنندگان در مسابقات این نهاد حتی از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر کشور خاطرنشان کرد: به مناسبت بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی مسابقه کتابخوانی «بیانیه گام دوم  انقلاب» در حال برگزاری است.

حسنی از برگزاری برنامه جشن «فجر فاطمی» همزمان با ایام‌الله فجر در 11 مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد و افزود: هر شب در یک مسجد ویژه برنامه جشن «فجر فاطمی» با حضور امام جمعه و همکاری شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و دیگر دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی از اجرای سرودهای انقلابی و مذهبی در جشن «فجر فاطمی» خبر داد و با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این نهاد را تشکیل کارگروه‌های مختلف دانست و از تشکیل کارگروه‌های هیات اندیشه ورز، تئاتر مذهبی، دانشجویان و دانش‌آموزان، روحانیون، بانوان در شهرستان خبر داد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: هر ماه کارگروه هیات اندیشه‌ورز متشکل از جوان‌های نخبه در قالب جلسه تشکیل و مشکلات شهرستان مطرح و بررسی می‌شود؛ بنده معمولا طرح‌های هیات اندیشه‌ورز را در شورای فرهنگ عمومی در راستای حل مشکلات و اجرای آن‌ها مطرح می‌کنم.

وی به اجرای پویش‌ها و کمک‌های مومنانه از سوی این نهاد در شهرسنان اشاره کرد و گفت: پویش بیرق در ایام محرم، عید غدیر، شهادت حضرت زهرا(س)، پویش دعای هفتم صحیفه سجادیه از مساجد و هیات‌های مذهبی را در شهرستان انجام شده است.

حسنی با بیان اینکه در قالب این پویش‌ها کارهای خیراخواهانه از جمله تخفیف و یا بخشش اجاره بها از سوی خیران نیک‌اندیش شهرستان انجام داریم، از کمک مومنانه بیش از ۱۰ میلیارد تومانی مردم خیر تویسرکان همزمان با شیوع کرونا در مباحث مختلف خبر داد.

وی با اشاره به گردهمایی‌های کانون مداحان و تقویت بنیه علمی آن‌ها بیان کرد: در حال حاضر مسابقه حفظ سوره فجر در موسسات و کانون قرآنی در حال برگزاری است؛ مراسم‌ دیگر مانند ختم صلوات، زیارت عاشورا و... در مناسبت‌های مختلف در فضای مجازی هم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول