اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اغلب نیروهای پتروشیمی هگمتانه غیر بومی هستند/ سهم مردم همدان از پروژه چیست؟

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان با بیان اینکه برخلاف انتظار مشخص شد بسیاری از نیروهای پتروشیمی هگمتانه غیر بومی هستند گفت: متاسفانه تا از احقاق حق مردم سخن می‌گوییم مورد هجوم کلونی‌های زر و زور و تزویر قرار می‌گیریم و جیغ بنفششان بلند می‌شود که همدانی‌ها با جذب سرمایه‌گذار مخالف هستند!.

اغلب نیروهای پتروشیمی هگمتانه غیر بومی هستند/ سهم مردم همدان از پروژه چیست؟

سعید کوچعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: به دنبال شروع به کار مجتمع پتروشیمی هگمتانه که مردم استان همدان سال‌ها منتظر رفع مشکل و راه‌اندازی آن بودند تا طبق وعده‌های داده شده باری از بیکاری جوانان و متخصصان استان برداشته شود و ارزش افزوده مالی برای استان ایجاد کند، اما متاسفانه برخلاف انتظار مشخص شد بسیاری از نیروهای جذب شده غیر بومی هستند.

وی تأکید کرد: اگر قرار است از منابع، تسهیلات و امکانات این استان استفاده شود و هر مسئولی مانورهای تبلیغاتی خود را دهد اما خیر کثیر آن به استان نرسد این بذل و بخشش‌ها را نخواهیم پذیرفت.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان ادامه داد: متاسفانه تا از احقاق حق جامعه هدف خود یعنی اقشار مختلف کارگری و عموم مردم استان سخن می‌گوییم مورد هجوم و اتهام‌زنی کلونی‌های زر و زور و تزویر قرار می‌گیریم و جیغ بنفششان بلند می‌شود که به علت مخالفت با صدور موافقت اصولی به مخالفت با سازمان صمت جبهه گرفته‌اند یا همدانی‌ها با جذب سرمایه‌گذار مخالف هستند!.

وی با بیان اینکه بنده شفاف و صریح عرض می‌کنم با اتهام‌زنی، تخریب و تهدید عقب‌نشینی نخواهیم کرد و از حق و حقوق مردم و خصوصا قشر زحمتکش کارگر کوتاه نخواهیم آمد گفت: در چند روز گذشته به دنبال اعتراض به استخدام پرسنل غیر بومی در پتروشیمی هگمتانه، رئیس سازمان صمت در یک مصاحبه ضمن بکار بردن کلمات «بدبخت» و «خوار» برای مردم استان وجود پرسنل غیر بومی در پتروشیمی هگمتانه را منکر شده و تاکید کرد «هیچ نیروی کار لرستانی در پتروشیمی هگمتانه حضور ندارد»!.

کوچعلی با اشاره به ارائه آمارهای غلط و نادرست به استاندار مثل آمار اشتغال اظهار کرد: به گفته حمیدرضا حاجی‌بابایی این موضوع ۱۳ هزار میلیارد تومان به استان زیان وارد کرد و بخاطر عدم پیگیری در حد شعار باقی ماند و با مسببین این خسارت بزرگ کسی برخورد نکرد و کسی پاسخگو نشد.

وی گفت: ما به عنوان جامعه اسلامی کارگران و مجمع نمایندگان کارگران استان و یک تشکل صنفی کارگری در این خصوص اعلام موضع کرده و در وهله اول خواستار عذرخواهی مدیرکل صمت از مردم استان شدیم؛ قصد هماهنگی با دستگاه‌های مسئول برای تجمع مردمی در اعتراض به این توهین آشکار، بازی با الفاظ و تحقیر مردم شریف و با فرهنگ استان را داشتیم که با در نظر گرفتن شرایط بهداشتی و احترام به مصوبات ستاد ملی کرونا این خواسته به حق خود را در عین مفتوح بودن خواسته، فعلا مسکوت گذاشته‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان در ادامه سخنانش افزود: شواهدی در دست است که بسیاری از کارکنان پتروشیمی هگمتانه غیر بومی هستند و حتی کارگر خدماتی و راننده نیز در بین آنها وجود دارد و اتفاقا از استان لرستان که مورد تاکید مدیرکل صمت بوده نیز حضور پررنگی دارند.

وی با بیان اینکه در اینجا تاکید کنم نگاه ما قبیله‌ای و محدودنگر نیست زیرا اشتغال هر نیروی آماده بکار در هر کجای این مرز و بوم یعنی گرم‌تر شدن کانون خانواده و ایجاد آرامش اجتماعی گفت: مشکل ما با مسئولین آمارساز، توهین‌کننده به مردم و نادیده گرفتن حقوق حقه مردم استان است، چرا بازی کردن با آمار و به کار بردن الفاظ تحقیرآمیز برای مردم تا این اندازه راحت و عذرخواهی از مردم تا این حد دشواراست!؟

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان همدان گفت: در خاتمه خدمت تک تک نمایندگان مردم استان در مجلس عرض می‌کنم جامعه بزرگ و عزیز کارگری استان عدم موضع‌گیری و برخورد آنها در مقابل این اتفاقات را فراموش نکرده و در زمان مقتضی عکس العمل مناسب نشان خواهند داد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول