اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون برای حل مشکلات «اف-۳۵»، دست به دامن دانشگاه‌ها شد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای رفع نقایص و مشکلات نرم‌افزاری جنگنده‌های «اف-۳۵»، از چند دانشگاه مطرح این کشور کمک خواسته است.

پنتاگون برای حل مشکلات «اف-۳۵»، دست به دامن دانشگاه‌ها شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت حدود سه هفته پس از اذعان پنتاگون به حداقل ۸۷۱ نقص فنی در اف-۳۵، خبرها حاکی است که این وزارتخانه به منظور حل مشکلات پرهزینه‌ترین جنگنده تاریخ آمریکا دست به دامن دانشگاه‌ها شده است.

وبگاه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد، پنتاگون از کارشناسان حوزه نرم افزاری در سه دانشگاه برجسته آمریکا خواسته است که مشخص کنند چه کارهایی باید برای رفع مشکل نرم افزاری جنگنده اف-۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین انجام شود؛ جنگنده‌ای که پرهزینه‌ترین سلاح آمریکا است.

به گفته «لورا سیل» سخنگوی برنامه تولید اف-۳۵، کارشناسان حوزه نرم افزاری سه دانشگاه جانز هاپکینز، کارنگی ملون و بنیاد تحقیقات فناوری جورجیا در حال انجام یک بررسی فنی مستقل در این باره هستند.

بنا بر گزارش بلومبرگ، «اف-۳۵ یک رایانه پرنده و هر یک از این جنگنده‌ها دارای بیش از ۸ میلیون خطوط کُد است و نقایص نرم افزاری آن، این برنامه ۳۹۸ میلیارد دلاری را دچار مشکلاتی کرده است».

سخنگوی برنامه تولید اف-۳۵ در آمریکا خبر داد، وزارت دفاع آمریکا بعد از تحلیل طیف گسترده‌ای از اطلاعات شامل ارزیابی کارشناسان دانشگاه‌ها در نظر دارد که تا پایان ماه جاری میلادی برنامه‌های زمانی جدیدی را درباره برنامه تولید این جنگنده گزارش دهد.

از جمله این برنامه زمانی جدید، تست ارزیابی عملکرد اف-۳۵ و سامانه‌های جنگ الکترونیک آن در تقابل علیه جنگنده‌های روسیه و چین و سامانه‌های پدافند هوایی آنها است که تاکنون چند بار به تعویق افتاده است.

بلومبرگ در گزارش خود می‌نویسد: «محتمل است که لوید استین وزیر دفاع (آمریکا) خود را از هر تصمیمی درباره پروژه اف-۳۵ معاف کند چرا که او قبلا در هیات مدیره شرکت سازنده اف-۳۵ حضور داشت».

این رسانه در پایان گزارش می‌نویسد: «در گزارش سالیانه پنتاگون درباره اف-۳۵ تصریح شده که ایالات متحده در برنامه موتور اف-۳۵ به صورت تخمینی ۶۶.۴ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد».

وزارت دفاع آمریکا در حالی برای حل مشکلات اف-۳۵ دست به دامن دانشگاه‌های این کشور شده که پیشتر در گزارشی به وجود ۸۷۱ نقص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این جنگنده‌ها اذعان کرده است.

دفتری در وزارت دفاع آمریکا که مسئولیت آزمایش‌های عملیاتی سیستم‌های تسلیحاتی را به عهده دارد در گزارشی این اعتراف را مطرح کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول