اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بانک‌های خصوصی با بهزیستی خراسان شمالی همکاری ندارند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سهم بهزیستی از اعتبارات اشتغال است که ۷۰ درصد اعتبارات جذب‌شده و مابقی اعتبار جذب نشده مربوط به بانک‌های خصوصی است که با بهزیستی همکاری لازم را ندارند.

بانک‌های خصوصی با بهزیستی خراسان شمالی همکاری ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اسماعیل قربانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر مددجو به‌صورت مستمر و غیرمستمر از بهزیستی خراسان شمالی خدمات دریافت می‌کنند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۴ نفر معلول، ۹ هزار نفر زنان سرپرست خانوار و ۶۰۸ نفر کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست هستند.

وی با اشاره بر اینکه بهزیستی در حوزه‌هایی همچون غربالگری، مشاوره ژنتیک و خط ۱۴۸۰ در سال گذشته به ۲۲۰ هزار نفر ارائه خدمات داده است گفت: در ۹ ماهه سال جاری در این حوزه به ۱۹۰ هزار نفر خدمات ارائه‌شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بابیان اینکه بهزیستی یکی از پیشروترین سازمان‌هایی است که توانسته بخش خصوصی و غیرخصوصی را پای‌کار بیاورد ادامه داد:در این راستا بیش از ۹۴ درصد فعالیت‌های بهزیستی در ۲۹۴ مرکز موسسه غیردولتی انجام می‌شود.

قربانی افزود: ۴۴ مرکز مشاوره، ۲۰ مرکز کمپ اعتیاد، ۷۱ مرکز کلینیک ترک اعتیاد، ۱۴ مرکز کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، ۳۴ مرکز معلولین، ۳ مرکز ژنتیک و ۳ مرکز شلتر را از مراکزی هستند که مددجویان از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: هزار و ۴۵۵ زن سرپرست خانوار از بیمه روستایی و عشایری و ۸۴۱ نفر نیز از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: در حوزه مسکن تاکنون به ۳۲۰ نفر زنان سرپرست خانوار و  معلولین داده‌شده که ۱۵۰ واحد دیگر نیز تا پایان سال داده خواهد شد که در این حوزه جز ۴ استان برتر هستیم.

وی با اشاره بر اینکه در خصوص مسکن‌های معلولین گلایه‌هایی صورت گرفته افزود: تا زمانی که مسکن به متقاضیان واگذار شد هیچ‌گونه مشکلی ازلحاظ آسانسور و رفت‌وآمد وجود نداشت مشکلات به وجود آمده بعد از واگذاری بوده که بهزیستی در این امر دخیل نیست.

قربانی گفت: تاکنون ۸۶ واحد مسکن دو معلولی واگذارشده که سرانه بلاعوض ۸۵ میلیون تومان مسکن روستایی و ۱۴۵ میلیون تومان مسکن شهری پرداخت‌شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سهم بهزیستی از اعتبارات اشتغال است که ۷۰ درصد اعتبارات جذب‌شده و مابقی اعتبار جذب نشده مربوط به بانک‌های خصوصی است که با بهزیستی همکاری لازم را ندارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: ۴۱ مورد کودک معتاد شناسایی‌شده که طی تفاهم‌نامه علوم پزشکی و بهزیستی کودکان زیر ۱۸ سال در بیمارستان بستری‌شده تا دوره درمان طی شود.

وی با اشاره به طرح پیشگیری از خودکشی نیز گفت: در این راستا ۳۰ نفر آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند تا در این حوزه موفق‌تر عمل کنیم.

قربانی در پایان با اشاره به فرزندخواندگی ادامه داد: اخیر با راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام فقط از این طریق امکان‌پذیر بوده که تمام پرونده‌ها تنها در این سامانه ثبت می‌شود که تاکنون ۲۸ فرزند تحویل متقاضیان شده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول