اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه گذاری به هرمزگان می‌آید

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توافق نهایی با سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه گذاری در شهرک شیلاتی مهرگان انجام شده است، گفت: توسعه جامعه محلی و اشتغال‌زایی برای بومیان و خانواده های ایثارگران در قالب تعاونی رویکرد اصلی راه اندازی این پروژه عظیم شیلاتی است.

سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه گذاری به هرمزگان می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی در ادامه رایزنی های خود برای جذب سرمایه گذاری در استان، با محمدرضا اسکندری مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر دیدار و گفت و گو کرد.

 دکتر همتی با اشاره به سفر اخیر اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به هرمزگان و توافقی سه جانبه، گفت: در دیدار با مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، توافق نهایی به منظور سرمایه گذاری این مجموعه در شهرک شیلاتی مهرگان بندرلنگه صورت گرفت.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی لازم  برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه عظیم در اسفندماه سال جاری، در حال انجام است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با راه اندازی این پروژه بزرگ شیلاتی که با رویکرد توسعه جامعه محلی و اشتغال‌زایی برای بومیان در دستور کار قرار گرفته است، برای بیش از 30 هزارنفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوضچه ها، صنایع تولیدی وابسته و خدمات عمومی در منطقه اشتغال ایجاد می شود.

همتی گفت: در این شهرک شیلاتی، 8800 هکتار استخر مفید پرورش میگو احداث می شود که نیازمند بیش از 4000 میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: مجموعه کوثر از توان مالی و اجرایی لازم برای عملیاتی کردن این پروژه بزرگ برخوردار است.

استاندار هرمزگان افزود: در این نشست مقرر شد سازمان اقتصادی کوثر عملیات اجرایی طرح توسعه کشت و صنعت میگو را آغاز کند و شرکت شهرکهای کشاورزی نیز در سریعترین زمان ممکن نسبت به انجام امور واگذاری اراضی اقدام کند.

وی ادامه داد: با انعقاد قرارداد سه جانبه این سازمان ، به مناسبت  ۲۲اسفند که روز تاسیس بنیاد شهید نامگذاری شده ، عملیات این پروژه بزرگ  آغاز می شود.

همتی تاکید کرد: با پیگیری‌های که انجام شده، طرح احداث حوضچه ها باید قبل از پایان سال به تعاونی های اقتصادی و متقاضیان با رویکرد جامعه محلی و خانواده ایثارگران عملیاتی شود.

گفتنی است: سازمان اقتصادی کوثر سازمان وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و مدیریت واحدهای اقتصادی وابسته به این بنیاد را برعهده دارد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول