اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: ناو هواپیمابر نیمیتز به اقیانوس هند و آرام منتقل می شود

وزارت دفاع آمریکا خبر داد که ناو هواپیمابر «نیمیتز» به منطقه اقیانوس هند و آرام منتقل میشود

پنتاگون: ناو هواپیمابر نیمیتز به اقیانوس هند و آرام منتقل می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه شنبه خبر داد که ناو هواپیمابر «نیمیتز» از منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا خارح شده و به منطقه اقیانوس آرام و هند منتقل می شود.

 

این ناو همراه به ناوگروهش اسفندماه سال گذشته، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای مکران مستقر شده بود.

۲۸ شهریورماه سال جاری اعلام شد نیمیتز و ناوگروه همراهش وارد آب‌های خلیج فارس شده‌اند. دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در آن زمان هدف از ارسال این ناو را ارسال پیام هشدار به ایران اعلام کرده بود.

منابعی در پنتاگون روز ۱۱ دی‌ماه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بودند وزارت دفاع آمریکا قصد دارد این ناو را به خانه برگردانند. سه روز بعد  از اعلام این تصمیم، پنتاگون اعلام کرد «کریستوفر میلر» سرپرست وقت وزارت دفاع آمریکا به طور ناگهانی دستور قبلی خود را لغو کرده است.

دولت دونالد ترامپ در آن زمان دلیل لغو این تصمیم را به تحرکات احتمالی ایران برای انجام عملیاتی جهت اجرایی کردن انتقام شهادت سردار «قاسم سلیمانی» اعلام کرده بود. 

تحلیلگران آمریکایی منصرف شدن میلر از تصمیم اولیه خود برای بازگرداندن ناوگروه نیمیتز و حفظ آن در منطقه را نتیجه پیروزی بورکراتیک «فرانک مک‌کنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بر میلر دانسته است. 

دولت آمریکا به دستور ترامپ ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

جمهوری اسلامی ایران چند روز بعد پایگاه موشکی ایران در «عین‌الاسد» را هدف قرار داد. تهران اعلام کرده «انتقام سخت» بابت عملیات تروریستی آمریکا هنوز محقق نشده و به موقع، اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول