اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

حضور فرمانده نزاجا در منزل شهید «عزیزالله بهاروند»/ شهید بهاروند در بستری معنوی پرورش یافته بود

شب گذشته فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه با تیم همراه و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان در منزل شهید عزیز الله بهاروند حضور و با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد.

حضور فرمانده  نزاجا در منزل شهید «عزیزالله بهاروند»/ شهید بهاروند در بستری معنوی پرورش یافته بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، شب گذشته فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه با تیم همراه و فرمانده قرارگاه عملیاتی  لشکر ۸۴ پیاده لرستان در منزل شهید عزیز الله بهاروند حضور و با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد.

از نکات جالب این دیدار  تواضع و فروتنی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حاکم شدن فضای معنوی بر جلسه  بود.

خانواده این شهید گرانقدر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از امیر سرتیپ حیدری و امیر خوش کنار بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

طبق صحبت خانواده این شهید وی که قرار بود چند روز بعد از شهادتش ازدواج کند در عملیاتی که به شهادت رسید حنا بر دستشان نهاده گویی او نیز مانند دیگر شهدا شهادت خود را پیش بینی کرده بود، 

خانواده این شهید همچنین گفتند:  شهید عزیز الله بهاروند بسیار معتقد بود و وصیت‌نامه این شهید گواه بر این نکته است.

 

دلمان برای شهدا نمی‌سوزد، برای خودمان که جا مانده‌ایم بسوزد

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در دیدار با خانواده شهید عزیزالله بهاروند با دورود به روح این شهید بزرگوار عنوان کرد: وجود چند شهید در این خانواده نشان می‌دهد این شهید بزرگوار در یک بستر و بیس الهی و مذهبی و در صراط  مستقیم  پرورش پیدا کرده است.

وی افزود: من در دوران دفاع مقدس و پس از آن هر گاه که خبر شهادت همرزمی را می‌شنیدم بی‌قراری می‌کردم‌، اما پس از سال‌ها تجربه متوجه شدم که نباید برای شهدا دل سوزاند بلکه برای خودمان که از قافله شهدا جا مانده‌ایم باید دلمان بسوزاند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: من اعتقاد پیدا کردم که شهدا عاشقان خدا بودند و خدا آنها را دوست داشت ، در واقع شهدا با خدا معامله کردند.

امیر سرتیپ حیدری خاطر نشان کرد: طبق صحبت خانواده این شهید گرانقدر وی قبل از شهادت برای خود حنابندان گرفته بود و این یعنی شهید بزرگوار شهادت خود را پیش‌بینی کرده بود.

وی تاکید کرد: من به خانواده این شهید تبریک عرض می‌کنم که چنین دسته گل محمدی را پرورش داده‌اند، از این شهید به عنوان مقرب عرش الهی یاد می‌کنیم.

 

تاکید بر غافل نشدن از یاد شهدا

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه نباید از لطف خداوند ناامید باشیم، عنوان کرد: همواره باید به فضل خداوند امیدوار باشیم تا خداوند شهادت را نصیب ما کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باید به خداوند و ائمه اطهار توسل کنیم و از خداوند بخواهیم ما را از یاد شهدا غافل نکند و نسبت به راه شهدا زاویه ایجاد نشود، همچنین ما را در صراط مستقیم ولایت و ولایت‌مداری قرار بدهد.

امیر سرتیپ حیدری خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در صف ولایت یعنی قرار گرفتن در صف شهدا و این فیض از جانب خداست.

وی بیان کرد:خدا خواست تا نام این شهید برای همیشه در تاریخ بماند، وی بعد از ۳۶ سال آمده تا نامش در تاریخ نظام بماند.

 

دعا کنیم تا از مسیر ولایت‌مداری دور نشویم 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دعا کنیم به حال همدیگر تا خداوند ما از مسیر ولایت و و‌لایت‌مداری دور نکند، همچنین توان بدهد تا در مسیر و  صراط مستقیم بمانیم تا راه شهدا را ادامه دهیم.

امیر سرتیپ حیدری در پایان صحبت‌های خود ضمن دورود بر روح شهدا گفت: شهدا رفتند تا ما خوب و سرافراز در جامعه زندگی کنیم.

حضور فعال این شهید گرانقدر

امیر خوش کنار نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهید بهاروند یکی از کارکنان پایور ارتش و از فعالان دوران انقلاب بود، عنوان کرد: این شهید گرانقدر از همان روزهای اول پیروزی انقلاب به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و با آغاز جنگ در عملیات متعدد منطقه غرب و جنوب غرب حضوری فعال داشت.

وی افزود: شهید بهاروند پنج سال به طور مداوم در عملیات آفندی و پدافندی متعددی شرکت داشت،  با توجه به اینکه رسته این شهید مهندسی بود در بازگشایی معابر و میادین مین و به عنوان خط شکن همواره در خط مقدم حضور داشت.

 

تعهد و رشادت شهید بهاروند

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان گفت: طبق صحبتی که با همرزمان این شهید داشتیم رشادت، تعهد، ایمان و ولایت‌مداری شهیدبهاروند زبانزد بود.

امیر خوش کنار در ادامه صحبت‌های خود به پیدا شدن پیکر این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: به محض مطلع شدن از ستاد معراج پیگیر شده و با خانواده این شهید ارتباط گرفته و پس از آن طی تشریفاتی پیکر مطهر شهید روز یکشنبه در فرودگاه دریافتیم.

وی بیان کرد: طی دو مرحله در پادگان بدرآباد لشگر ۸۴ مراسمی با حضور کارکنان در میدان صبحگاه با آرمانهای این شهید تجدید پیمان کردند.

فرمانده لشگر ۸۴ افزود: همچنین مراسم با شکوهی در مصلی الغدید خرم‌آباد با حضور  مسوولان استان،  کارکنان ارتش و نماینده ولی فقیه برگزار شد.

امیر خوش کنار عنوان کرد: روز دوشنبه طی تشریفات نظامی پیکر این شهید در پادگان بدرآباد تشیبع و پس از آن مراسم خاکسپاری. به نحو مطلوب انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار با خانواده شهید عزیز الله بهاروند و تجدید بیعت با شهدا بود.

 

میزبان خداوند است

حجت‌ الاسلام و المسلمین روح‌الله دریکوند پژوهشگر و محقق‌ حوزه علمیه قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ما در جایی قدم گذاشته‌ایم که طبق فرمایش الهی میزبان آن خداست، عنوان کرد: رسول خدا می‌فرماید: « کسی که سبب خشنودی خانواده شهدا بشود سبب خشنودی خدا شده و  کسی که سبب ناراحتی خانواده شهدا بشود خدا را ناراحت کرده است».

این فعال فرهنگی و اجتماعی افزود: از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به نیابت از شهدا در منزل این شهید حضور پیدا کرده همچنین از امیر خوش کنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان که به نحو‌ احسن مراسم این شهید را پوشش دادند به نیابت از مردم استان و خانواده این شهید قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دریکوند تاکید کرد: خداوند بعد از ۳۶ سال این شهید را فرستاد تا نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار کنیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول