اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سازمان «همسود» مرکز ارزیابی خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم ایجاد می‌کند

نشست شورای روسای نهادهای اطلاعات مالی کشورهای عضو همسود با موضوع بررسی خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم به صورت مجازی برگزار شد.

سازمان «همسود» مرکز ارزیابی خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست شورای روسای نهادهای اطلاعات مالی کشورهای مستقل مشترک المنافع به صورت مجازی برگزار شد.

در این اجلاس نمایندگان کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و همچنین کمیته اجرایی همسود، ارگان‌های ذیربط در زمینه امنیت در چارچوب این اتحادیه، مرکز آموزش بین المللی مانیتورینگ مالی، گروه اوراسیا برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، شرکت کردند.

در جریان این نشست، ایجاد مرکز بین المللی ارزیابی خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم در فضای کشورهای مستقل مشترک المنافع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مرکز زیرساختی خواهد بود که تبادل داده‌ها و اسناد الکترونیکی بین طرف‌ها را در چارچوب شورای روسای نهادهای اطلاعات مالی کشورهای همسود تضمین می‌کند.

در این نشست تصمیم بر آن شد تا وضعیت قانونی این مرکز که پیش نویس آن قرار است در سال جاری تدوین و بررسی شود، با توافق نامه بین دولتی مرتبط تامین شود.

اعضا شورای مذکور همچنین با پایان رسمی عملیات «ملیچنی پوت» (کهکشان راه شیری) که در فضای همسود از سال 2015 میلادی انجام می‌گرفت، موافقت کردند.

این عملیات با هدف شناسایی و بررسی تصمیم‌گیرندگان بازار سایه خدمات برای توزیع مجدد و پولشویی وجوه حاصل از انواع مختلف فعالیت‌های غیرقانونی، صورت می‌گرفت.

اقدام در این زمینه در چارچوب پروژه جدیدی تحت عنوان «اوریون» (صورت فلکی شکارچی) انجام خواهد گرفت.

علاوه بر این، شرکت کنندگان این جلسه در مورد مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و گسترش سلاح‌های کشتار  جمعی در کشورهای خود تبادل تجربه و فعالیت تعدادی از گروه‌های کاری تشکیل شده در چارچوب این شورا، مقابله با رفتار مجرمانه در فضای ارزی را بررسی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول