اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مجمع عمومی‌ هیأت قایقرانی اصفهان برگزار شد

مجمع عمومی هیأت قایقرانی استان اصفهان با حضور رئیس فدراسیون قایقرانی برگزار شد.

مجمع عمومی‌ هیأت قایقرانی اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجمع عمومی هیأت قایقرانی استان اصفهان با حضور رئیس فدراسیون قایقرانی و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و اعضای هیأت قایقرانی برگزار شد.

علی‌رضا سهرابیان در این جلسه اظهار داشت: خشکسالی و نبود آب در رودخانه زاینده‌رود دست هیچ کسی نیست؛ این خشکسالی به رشته قایقرانی اصفهان ضربه زده است.

رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: در دیدار با شهردار قرار شد یک دریاچه برای استفاده قایقرانان اصفهانی در نظر گرفته شود؛ در صورتی که پایگاه قایقرانی اصفهان تجهیز و تکمیل شود، اصفهان پتانسیل میزبانی از مسابقات مختلف را دارد.

وی تصریح کرد: برای کسب مدال در المپیک نیاز به زیرساخت‌های مناسب قایقرانی هستیم؛ طبق برنامه‌ریزی که داریم، اگر به خوبی پیش برویم در فینال مسابقات المپیک حضور خواهیم داشت؛ یک روز حتی فکر نمی‌کردیم در مسابقات آسیایی مدال به دست بیاوریم اما در دوره قبلی مسابقات آسیایی ۷ مدال به دست آوردیم.

سهرابیان خاطرنشان کرد: سال گذشته اردوهای زیربنایی را به صورت مستمر برگزار کردیم، بعد از کرونا اولین فدراسیونی بودیم که تمرینات ورزشکاران را برای کسب سهمیه المپیک شروع کردیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی همچنین بیان داشت: دوره‌های مجازی مربی‌گری را برگزار کردیم و برای کلاس ارتقا درجه مربی‌گری از مدرس فدراسیون جهانی قایقرانی استفاده کردیم که در جهت ارتقا دانش مربیان گام بلندی بود.

وی یادآور شد: خانواده قایقرانی در سیل‌ نشان داد، می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد، با برنامه‌ریزی خوب می‌توان کارهای بزرگ را انجام داد؛ فدراسیون قایقرانی مشکل مالی ندارد و توسط کمیته‌های تخصصی برای هر رشته تصمیم‌گیری می‌شود.

سهرابیان همچنین بیان داشت: آمایش سرزمینی قایقرانی به زودی مشخص می‌شود و استان‌ها در هر منطقه باید به یکدیگر کمک کنند؛ لیگ‌های قایقرانی به شکل جدیدی برگزار شد، لیگ اسلالوم را در نوجوانان و جوانان برگزار خواهیم کرد تا پشتوانه‌سازی انجام دهیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی تصریح کرد: گردشگری ورزشی می‌تواند به گسترش فدراسیون کمک کند، از مواردی است که باید انجام شود اما قدم به قدم پیش خواهیم رفت؛ امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت قایقرانی اصفهان باشیم‌.

باید بستر مناسب برای کشف استعداد‌ها را ایجاد کنیم

محمد طباطبایی در این مجمع اظهار داشت: با وجود این‌که وضعیت خشکسالی قایقرانی اصفهان تعطیل نشده است و اعضای هیأت قایقرانی از ظرفیت‌های آبی موجود در سراسر استان اصفهان استفاده می‌کنند تا این رشته ورزشی مسیر خود را طی کند و همچنان سرپا باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: امیدواریم با جاری شدن دوباره زاینده‌رود ورزشکاران ما مشکل نداشته باشند، همچنین می‌توان از شهرستان‌هایی که بستر مناسبی از نظر آب دارند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: قایقرانی از رشته‌هایی است که مدال‌های زیادی در المپیک دارد، قایقرانان اصفهانی موفق به کسب سهمیه المپیک و درخشش در میادین آسیایی و جهانی شده‌اند؛ قایقرانی اصفهان می‌تواند در راستای برنامه‌های فدراسیون حرکت کند و امیدواریم با نهادینه کردن قایقرانی در اصفهان و کشف استعدادها و پرورش‌ آن‌ها برای اهداف قهرمانی حرکت کنیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: رشته قایقرانی در ۸ شهرستان استان می‌تواند بستر لازم را مهیا کند تا بتوانیم استعداد‌ها را کشف کنیم؛ رشته قایقرانی در بین ۱۶ رشته‌ای است که در آمایش سرزمینی اداره کل ورزش اصفهان قرار دارد.

در زمان کرونا نیز فعالیت قایقرانی اصفهان متوقف نشد

سلمان قاضی‌عسگر در مورد عملکرد هیأت قایقرانی اظهار داشت: ۸ شهرستان فعال در قایقرانی و همچنین ۱۳ کمیته مختلف داریم؛ قایقرانی بعد از دو و میدانی و شنا پرمدال‌ترین رشته المپیک و سرمایه‌گذاری در این رشته راه اشتباهی نیست.

رئیس هیأت قایقرانی استان اصفهان افزود: در اصفهان استعدادهای قایقرانی زیادی داریم، کتایون اشرف و سیدهادی قاضی‌عسگر دارای کرسی‌های بین‌المللی در رشته قایقرانی هستند؛ سال گذشته ۸ نفر از بانوان و ۲ نفر از آقایان از اصفهان در تیم‌های ملی قایقرانی حضور داشتند.

وی در ادامه بیان داشت: در سال ۹۸ در بخش بانوان ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز و در بخش آقایان ۲ طلا، یک نقره و ۴ برنز در مسابقات کشوری به دست آوردیم؛ با وجود کرونا قایقرانی متوقف نشد و حتی موفق شدیم در مسابقات کشوری مقام‌های خوبی به دست بیاوریم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول