اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌برداری از دو پروژه آب‌رسانی در ساوه/۹۸ درصد روستاییان استان به آب سالم دسترسی دارند

طی مراسمی بهره‌برداری از دو پروژه آب‌رسانی به شهر ساوه با حضور جمعی از مسؤولان استان و شهرستان انجام شد.

بهره‌برداری از دو پروژه آب‌رسانی در ساوه/۹۸ درصد روستاییان استان به آب سالم دسترسی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، در ادامه سفر یک روزه استاندار به ساوه بهره‌برداری از دو پروژه آب‌رسانی به شهر ساوه با حضور جمعی از مسؤولان استان و شهرستان انجام شد

استاندار استان مرکزی در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های شرکت آبفا استان گفت: در استان مرکزی و خصوصاً در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از ۹۸ درصد مردم استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند که یک شاخص خوب کشوری به شمار می‌رود.

 

سید علی آقازاده با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد مردم استان در شهرها از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند افزود: ۹۸ درصد روستاییان استان نیز به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند و استان مرکزی جز پنج استان اول در کشور است که حدود هفتاد درصد مردم آن از شبکه فاضلاب شهری بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح دو مخزن پنج هزار لیتری مذکور باعث افزایش فشار و کیفیت آب برای شهروندان ساوجی خواهد بود.

استاندار استان مرکزی با اشاره به تعدد روستاهای شهرستان ساوه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با تمرکز هرچه بیشتر بر روستاهای شهرستان که دچار تنش آبی هستند مشکل تأمین آب و بهداشت آب را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم گفت: ساخت دو مخزن پنج هزار مترمکعبی در منطقه یحیی‌آباد و منطقه پلیس‌راه ساوه در ادامه انجام پروژه آب‌رسانی به شهر ساوه از سد الغدیر بود که از سال ۹۳ آغاز شده بود اما تاکنون ناتمام مانده بود.

 

یوسف عرفانی نسب افزود: با حمایت‌های استاندار موفق شدیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز را از منابع ملی و بخشی نیز از شرکت آب شهرستان تأمین کنیم.

وی اعتبار اجرای این دو پروژه را ۶ میلیارد عنوان کرد و گفت: در استان ۸۰ مخزن وجود دارد که از این تعداد ۱۱ مخزن سهم ساوه است که ۳۹ هزار مترمکعب تأمین آب صورت می‌گرفت که با افتتاح این دو طرح مجموعاً به ۵۰ هزار مترمکعب خواهد رسید تا در مواقع ضروری و قطعی برق مشترکان مشکلی در تأمین آب نداشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول