اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اشتغال ۲۳۵۴ نفر با افتتاح ۳۲۸ پروژه در بخش کشاورزی استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هم‌زمان با ایام‌الله ده مبارک فجر ۳۲۸ پروژه در بخش کشاورزی استان اصفهان افتتاح می‌شود، این پروژه‌ها ۲۳۵۴ نفر اشتغال داشته است که از این آمار ۱۱۰۹ نفر ایجاد اشتغال و ۱۲۴۵ نفر تثبیت اشتغال را به دنبال داشته است.

اشتغال ۲۳۵۴ نفر با افتتاح ۳۲۸ پروژه در بخش کشاورزی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرداد مرادمند پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: هم‌زمان با ایام‌الله ده مبارک فجر ۳۲۸ پروژه در بخش کشاورزی استان اصفهان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سهم تولیدات گیاهی ۱۵۲ پروژه، آب، خاک و امور فنی مهندسی ۱۰۷ پروژه، تولیدات دام و طیور و آبزیان ۲۶ پروژه، منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۸ پروژه، امور عشایر ۱۳ پروژه، تعاون و روستایی ۹ پروژه و صنایع کشاورزی ۳ پروژه است.

وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه‌ها ۴۸۴۸ میلیارد ریال و ۲۳۵۴ نفر اشتغال داشته است که از این آمار ۱۱۰۹ نفر ایجاد اشتغال و ۱۲۴۵ نفر تثبیت اشتغال را به دنبال داشته است.

مرادمند با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان اصفهان گفت: این ظرفیت‌ها در چند قسمت است که نخستین بخش تولیدات کشاورزی است که شاخص اصلی فعالیت بخش کشاورزی در سلامت و امنیت غذایی بوده و بسیار مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان از نظر اقلیمی در منطقه خشک و نیمه خشک با کم آبی مفرط در بخش کشاورزی قرار دارد به همین خاطر اقداماتی که انجام می‌دهیم باید سازگار با شرایط این استان باشد که از این جهت استان اصفهان به تولیدات گیاهان گلخانه‌ای روی آورده است.

وی با تأکید بر اینکه تا کنون ۲۱۵۰ هکتار گلخانه احداث کردیم، گفت: در برنامه داریم سالیانه ۲۰۰ هکتار به آن میزان اضافه کنیم که ظرفیت استان که در ۵ ساله مشاهده شد افزودن ۳۷۵۰ هکتار است که پتانسیل استان اصفهان است و تلاشمان این است که با این سطح زیر کشت ۵۷۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای تولید کنیم و امکان ارزآوری را برای استان افزایش دهیم.

مرادمند افزود: وجود گلخانه استاندارد پیشرفته و مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری است که ویژگی شاخص استان اصفهان در گلخانه‌ها استاندارد و پیشرفته و سامانه‌های نوین آبیاری است و استاندارد بودن آن‌ها در بحث تولید انرژی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بهره‌وری بیشتر از انرژی مدنظر ما است که در استان به خوبی در حال انجام است، با کمک دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان و استانداری اصفهان قدم‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۲۰ هزار محصول گلخانه‌ای را بسته‌بندی و صادر می‌کنیم، کارگو ترمینالی در فرودگاه شهید بهشتی وجود دارد که عمدتاً به صادرات محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.

مرادمند با اشاره به اینکه امکان ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه ساخت گلخانه از ظرفیت‌های استان است، افزود: این توانمندی در قالب ۲۱ شرکت گلخانه‌ساز فعال و ۱۲ کارگروه تولیدی سازه و تجهیزات گلخانه‌ای و بیش از ۶۰ نصاب گلخانه‌ای فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تولید نهال و پیوندک، بزرگ‌ترین باغ مادری تولید چشمه پیوندی را داریم که این موضوع بسیار حائز اهمیت است و اقداماتی که جهاد کشاورزی در این راستا انجام داده است موجب شده استان اصفهان به عنوان استان اول شناخته شود، احداث باغ مادری و گلخانه اسکرین هاوس برای پیوندک یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی استان است که به سراسر کشور ارسال می‌شود.

مرادمند افزود: در زمینه تولید بذر سیب‌زمینی که قبلاً وارداتی بود استان اصفهان این توانمندی را به وجود آورده است که نیاز بیشتر از ۸۰ درصد کشور را تأمین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص حضور گواهی شده غلات و حبوبات گفت: ۵ شرکت بذری را داریم که از نظر میزان تولید بذر گواهی شده و مصرف سرانه بذر گواهی شده برای کشاورزان رتبه خوبی در کشور داریم که ضریب نفوذ ما ۶۰ درصد است.

وی در خصوص تولیدات گیاهی و توسعه گیاهان دارویی اضافه کرد: در حال حاضر مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار دارد با سطح زیر کشت ۸۴۰۰ هکتار رتبه دوم کشور را داریم و سعی ما این است که مقابله با خام فروشی شود و با آوردن دانش که ارزش افزوده این محصول را در استان نگه دارد و ایجاد زنجیره شود.

مرادمند در زمینه تولید محصولات دامی تصریح کرد: استان اصفهان در زمینه تولید محصولات دامی استان شاخصی در سطح کشور است و سرجمع محصولات دامی ۱.۹ میلیون است و بیش از ۴۰ درصد میلیون مازاد استان است که به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت جوجه‌ریزی وضعیت خوبی است و نگرانی از فراوانی مرغ در شب عید نداریم، گفت: روزانه ۲۸۰ تن تولید تخم‌مرغ داریم که فقط ۲۰۰ تن آن نیاز استان است، همچنین با تولید سالانه ۱۰۰۰ تن شترمرغ رتبه دوم را در کشور داریم.

وی اشاره کرد: استان اصفهان رتبه اول تولید شیر خام را دارد، همچنین در بحث تجمع شیر خشک استان اول تولیدکننده هستم به علت عدم مجوز صادرات با تجمع شیر خشک در کارخانه‌ها مواجه هستیم.

مرادمند تصریح کرد: بحث احداث زنجیره‌هایی که از تولید تا مصرف در همه زمینه‌ها را تحت پوشش قرار دهند ۱۱ درخواست احداث زنجیرهای ارزش داشتیم و در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم، زمانی که با زنجیره درگیر باشیم می‌توانیم بحث نوسانات بازار را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه برای تأمین تراکتور در سه نوبت تأمین تراکتور کردیم، افزود: ۵۸۰ تراکتور برای فعالان بخش همراه با تسهیلات تأمین کنیم و تا پایان سال تعدادی دیگر اختصاص داده می‌شود.

وی بیان داشت: ظرفیت اجرای آبیاری‌های نوین در طول سال به میزان بیشتر از ۱۲ هکتار طرح در حال اجرا داریم که اعتبارات از صندوق توسعه ملی است و استان اول آبیاری تحت فشار هستم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول