اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انقلاب اسلامی برپایه عدالت و مشورت بنا شده است

امام جمعه سنندج گفت: انقلاب اسلامی ایران بر چهار رکن رکین دین مبین اسلام شامل عدالت، مشورت، مساوات و عمران و آبادانی بنا شده است.

انقلاب اسلامی برپایه عدالت و مشورت بنا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی بعد از ظهر امروز در نشست بانوان با معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اینکه در قرآن کریم سوره ای به اسم بانوان وجود دارد، نشان از عظمت و جایگاه برجسته بانوان در دین مبین اسلام است.

وی میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر را به همه بانوان مسلمان در جهان اسلام تبریک گفت و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) منشا اخلاق و اخلاق مداری و بهترین الگو برای بانوان جهان اسلام است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) سرچشمه زلال نبوی هستند، گفت: روز زن را به همه خواهران و مادران تبریک عرض می کنم همه پیامبران و بزرگان دین، دانشمندان و انسان های بزرگ در دامن زن پرورش یافته اند.

ماموستا رستمی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر هم گریزی زد و گفت: خداوند نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است که این مهم را در 6 نکته در قرآن کریم مورد اشاره قرار داده است.

وی با بیان اینکه همه امر به معروف و نهی از منکر در عدالت خلاصه می شود، گفت: خداوند بلند مرتبه در قرآن می‌فرماید اگر جامعه عادل باشد همه امور به روال نظم جلو خواهد رفت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سنندج افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر تحقق عدالت است و همه در این راستا وظیفه دارند و باید بر اساس توان و جایگاهی که دارند.

 امر به معروف باید در تمام زوایای زندگی مردم نمود پیدا کند

ماموستا رستمی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام زوایای زندگی انسان‌ها نمود پیدا کند،اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو قطب اساسی در دین اسلام هستند که در آیات متعدد قرآن به آن اشاره شده و یکی از اهداف اصلی آئین پیغمبران هم احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اضافه کرد: خداوند انسان را به امر به معروف و نهی از منکر دستور می دهد کمک به همنوع از بهترین مصادیق امر به معروف است که در شرایط کرونایی در قالب اجرای طرح همدلی و مواسات و کمک به نیازمندان را به زیباترین شیوه در کشور خودمان شاهد بودیم.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت اصول اخلاقی و در چارچوب قانون انجام شود.

ماموستا رستمی با تاکید براینکه تخریب افراد امر به معروف و نهی از منکر نیست، گفت: ملاک در امر به معروف و نهی از منکر باید اصلاح باشد و با نگاه کریمانه و خیرخواهانه در این مسیر گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه باید در راستای تحقق عدالت اجتماعی تلاش کنیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر چهار رکن رکین دین مبین اسلام شامل عدالت، مشورت، مساوات و عمران و آبادانی بنا شده است.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: شهدای ما در مسیر امر به معروف و نهی از منکر بهترین الگو برای ما هستند چراکه در راه دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب خون پاکشان را فدا کردند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول