اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار به ۳ شهرداری منطقه زبرخان

استاندار خراسان رضوی گفت: با نظارت حوزه عمرانی استانداری به شهرداری‌های شهرهای درود، قدمگاه و خرو ۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌دهیم.

اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار به ۳ شهرداری منطقه زبرخان

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمد صادق معتمدیان امشب در جلسه جمع‌بندی سفر استاندار خراسان رضوی به زبرخان که در محل بقعه قدمگاه رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از آن جایی که زبرخان تازه تأسیس است، قطعا تکمیل زیرساخت‌ها به طول می‌انجامد.

استاندار خراسان رضوی افزود: زمانی که ارتقایی انجام می‌شود باید مردم شاهد ارتقای خدمات هم در این مناطق باشند، البته در سال‌های اخیر دولت در تأمین اعتبار و بودجه با مشکل مواجه شد، اما تلاش ما این است که با توجه به توضیحات یکی از نمایندگان مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار، شهرداران و دهیاران در قالب مصوبات بخشی از مطالبات مردمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زبرخان از نظر وسعت، جمعیت و آب و هوا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است، با وجود اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در خراسان رضوی و منطقه شرق کشور مسئله کمبود آب است، در زبرخان این مشکل وجود ندارد و باید از این ظرفیت در راستای توسعه این استان و کارآفرینی منطقه استفاده شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه در این سفر ۱۶ طرح در حوزه راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، علوم پزشکی، ورزش و جوانان و تجهیز و نوسازی مدارس مصوب شد، اما حوزه اقتصادی هیچ مصوبه‌ای نداشتیم، تأکید کرد: با توجه به زمینه‌هایی که زبرخان در بخش آلو دارد‌، با توجه به تولیدات کشاورزی این منطقه در کاهش نرخ بیکاری موفق خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین باید در بخش اقتصادی، صنعت و معدن و تدوین برنامه‌ای برای فرآوری و صادرات محصول آلوی منطقه مطالعات کاملی انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به طبیعت زیبای این منطقه که ناشی از وجود بستر آب بوده، همچنین با توجه به بقعه قدمگاه که سالانه پذیرای چند میلیون زائر است باید فرصتی را برای اقتصاد زیارتی ایجاد کنیم.

معتمدیان گفت: متأسفانه در هر طرحی که دولت به عنوان سرمایه‌گذار ورود پیدا کرد به علت کمبود اعتبار به سرانجام نرسید، از این رو با رایزنی با آستان قدس رضوی از ظرفیت اقتصاد زیارتی قدمگاه در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه زبرخان استفاده می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: برخی از این مصوبات تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ و بقیه مصوبات هم تا پایان هفته دولت سال ۱۴۰۰ باید انجام شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول