اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری آب‌نیلو فراشبند احداث می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ساخت این پروژه با مشارکت مردم محلی تا پایان سال اجرایی می شود و سازمان جنگل ها اعتبارات لازم این پروژه را تامین خواهد کرد.

پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری آب‌نیلو فراشبند احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عملیات احداث پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری آب‌نیلو فراشبند با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار فارس آغاز شد. 

مسعود منصور در این مراسم اظهار داشت: ساخت این پروژه با مشارکت مردم محلی تا پایان سال اجرایی می شود و سازمان جنگل ها اعتبارات لازم این پروژه را تامین خواهد کرد.

وی از مدیرکل منابع طبیعی استان فارس خواست اقدامات لازم و اولیه برای تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی و تقارن این روز با میلاد فرخنده و خجسته دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: خوشبختانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی را در حوزه آبخیزداری به مرحله اجرا در آورده که این امر ناشی از توان بالای فنی و کارشناسی این اداره کل در انجام پروژه های استراتژیک آبخیزداری است. 

عبدالحسن صمدنژاد افزود: انجام پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی آب نیلو فراشبند از جمله خواسته های به‌حق و دیرینه مردم ولایت مدار فراشبند بود که مطالعات آن در محدوده ای به وسعت ٢٣ هزار هکتار  در سنوات گذشته انجام شده است. 

وی گفت: این پروژه پس از اجرای  سفره های آب زیرزمینی دشت های فراشبند، آویز و گنبد را در محدوده ای به وسعت ١٧٠٠ هکتار  تغذیه کرده که این امر به رونق تولید و احیای نخیلات منطقه کمک شایانی خواهد کرد. 

صمد نژاد حجم آبگیری این سازه عظیم آبخیزداری را دو و نیم میلیون مترمکعب اعلام و افزود: امیدواریم با تخصیص بموقع اعتبارات این پروژه در کمتر از شش ماه آماده بهره برداری شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز درباره ضرورت اجرای پروژه کنترل سیلاب آب نیلو گفت: شهرستان فراشبند قطب نخیلات استان فارس محسوب می شود که اکنون با افت شدید سفره های آب های زیرزمینی روبرو شده است.

حسن مقیم افزود: کشاورزان با مشکلات فراونی بخاطر کم آبی روبرو هستند و اجرای این پروژه می تواند به کشاورزی منطقه رونقی دوباره ببخشد.

او اعتبار تعیین شده برای این احداث این پروژه ها را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول