اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مشارکت 300 بسیجی ابرکوهی در طرح «شهید سلیمانی»/ پایش 10 هزار خانوار طی سه ماه

فرمانده سپاه ابرکوه گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از 300 نیروی بسیجی در سراسر شهرستان در قالب کمیته‌های چهارگانه با مشارکت شبکه بهداشت و درمان تا کنون بیش از 10 هزار خانواده را تحت پوشش قرار داده‌اند.

مشارکت 300 بسیجی ابرکوهی در طرح «شهید سلیمانی»/ پایش 10 هزار خانوار طی سه ماه

سرهنگ مهدی ابرقویی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، در رابطه با اجرای طرح شهید سلیمانی در ابرکوه، اظهار کرد: ترویج و تبیین روحیه و تفکر سردار سلیمانی، سیره عملی شخصی و اجتماعی ایشان و عملکرد سیدالشهدای مقاومت از دفاع مقدس تا دفاع از حرم، از جمله وظایف ما در قالب مکتب شهید سلیمانی است که باید به آن بپردازیم.

وی افزود: در همین راستا اجرای طرح شهید سلیمانی با فرماندهی عملیاتی سپاه و با هدف شناسایی و مراقبت از بیماران به صورت گسترده در کشور و همچنین در شهرستان ابرکوه آغاز شد. در این طرح بیش از ۳۰۰ بسیجی با مشارکت نیروهای شبکه بهداشت و درمان در قالب ۲۰۰ تیم در راستای تحقق اهداف طرح، خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه ادامه داد: طرح مذکور بر محوریت محله و خانواده است که در آن کمیته‌های رصد و شناسایی، حمایت و قرنطینه خانگی، نظارت، رهگیری و مراقبت، برای قبل و بعد از بیماری اقدامات لازم را انجام داده تا با همراهی مردم و همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه، شاهد روند کاهشی آمار ابتلا به کرونا، قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری باشیم.

سرهنگ ابرقویی با تأکید بر این‌که ناحیه مقاومت بسیج از همه توان خود برای تحقق اهداف طرح استفاده خواهد کرد، گفت: پایگاه‌های مقاومت محلات نیز در این طرح مشارکت دارند، ضمن اینکه مسئولیت کمیته‌های حمایت و قرنطینه خانگی و رصد و شناسی بر عهده سپاه، کمیته رهگیری و مراقبت بر عهده شبکه بهداشت و کمیته نظارت به صورت مشارکتی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح مذکور مبتنی بر «هر خانه یک پایگاه سلامت» است، در محلات مختلف تعداد ۵ الی ۱۰ تیم متشکل از بسیجیان پس از گذراندن یک دوره آموزشی، فعالیت خود را در سطح محلات آغاز و با تماس تلفنی با خانوارها و یا مراجعه حضوری، افراد مشکوک و یا مبتلا را شناسایی و به مراکز درمانی هدایت می‌کنند.

فرمانده سپاه ابرکوه از همکاری ۹۵ درصدی مردم با مجریان طرح شهید سلیمانی خبر داد و یادآور شد: پیش‌ازاین تمرکز مدیران و مسئولین در رابطه با کنترل بیماری بیشتر بر روی بیمار و درمان وی بود؛ اما در طرح شهید سلیمانی محوریت با کنترل ویروس (شناسایی بیماران و اجرای قرنطینه جهت جلوگیری از انتقال بیماری) است.

ابرقویی در خاتمه اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و ضمن درخواست از شهروندان برای همکاری و مشارکت هر چه بیشتر با مجریان طرح، تأکید کرد: هر چه میزان مشارکت مردمی در اجرای طرح بیشتر باشد، قطعاً زودتر به روزهای بدون کرونا نزدیک خواهیم شد و جان ‌عزیزان خود را در برابر این ویروس خطرناک حفظ خواهیم کرد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول