اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مادران شهدا الگوی ایستادگی در مقابل دشمنان هستند

استاندار استان مرکزی گفت: خانواده‌های شهدا اسوه، استقامت و ایستادگی و مادران این عزیزان برای افراد جامعه الگو هستند.

مادران شهدا الگوی ایستادگی در مقابل دشمنان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی با گرامیداشت روز زن اظهار کرد: خانواده‌های شهدا اسوه استقامت و ایستادگی و مادران این عزیزان برای افراد جامعه الگو هستند.

وی افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی هشت هزار زن شهید شدند که سهم استان مرکزی از این رقم 95 نفر بوده  و همچنین هفت هزار نفر هم جانباز و ایثارگر شدند که استان در این خصوص 131 زن جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم کنگره ۱۷ هزار زن شهید، آزاده و جانباز موضوع گام دوم انقلاب است که در این راستا نباید از نقش موثر زنان در گام دوم انقلاب چشم پوشی کرد؛ این کنگره به منظور ارج نهادن به مقام زن برگزار و تشکیل شده است.

آقازاده با بیان اینکه با الگوسازی رشادت های زنان شهید و ایثارگر روحیه فداکارانه در میان بانوان ترغیب می شود و افزایش پیدا میکند چرا که آنها سکاندار تربیت در خانواده ها هستند بیان کرد: بانوان همواره الگوهای مقاومت و ایثارند و با الگوگیری از حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) نقش آفرینی می کنند.

وی نقش زنان در ۸ سال دفاع مقدس را موثر و بی بدیل و انکارناپذیر دانست و اضافه کرد: زنان در جریان نهضت امام خمینی(ره) با عنوان پیرو ولایت، در نقش مادر و همسر به پیروزی انقلاب کمک کردند.

استاندار استان مرکزی گفت: برگزاری کنگره‌های مختلف در خصوص نقش زنان در اسلام و انقلاب می تواند در راستای مستندسازی زندگی همسران شهدا و بانوان شهید قابل تقدیر است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در حالی که در غرب فقط در شعار به عنوان کالا به زن توجه دارند اما در دین اسلام این گونه است و معتقد است که باید زن در همه عرصه ها حضور و فعالیت داشته باشد.

 

محمد حسن آصفری اظهار کرد: مادران هم در دوران انقلاب و هم در دوران هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار پاره های تنشان را به مبارزه به دشمن فرستادند و بعد از جنگ نیز تکه ای استخوان تحویل گرفتند و اگر این فداکاری ها و ایثارگری ها نبود مشخص نیست که انقلاب به کدام سمت پیش می رفت.

وی افزود: مدت هاست که تهاجم فرهنگی توسط کشورهای غربی ها آغاز شده و به دنبال این هستند که این روحیه ایثارگری را از ما بگیرند، اما برگزاری این کنگره و یاد شهدا مانع از این کار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول