اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برخی نقاط شهر تا شعاع 5 کیلومتری فاقد مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به معضل جدی کمبود فضای آموزشی و مدرسه در استان گفت: متأسفانه در برخی نقاط شهر مانند بلوار غدیر حتی در شعاع 5 هزار متری هم مدرسه ای به چشم نمی خورَد.

برخی نقاط شهر تا شعاع 5 کیلومتری فاقد مدرسه است

حمیدرضا شیخ الاسلام امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که سالانه 10 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان قم اضافه می شود اظهار کرد: جمعیت دانش آموزی قم در سال 1392، حدود 200 هزار نفر بود که این تعداد اکنون به بیش از 270 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به تراکم جمعیت و کمبود مدرسه در برخی نقاط شهر بویژه در مناطقی مانند شهرک انسجام، شهرک ایثار و میدان جوان خاطرنشان کرد: سرعت ساخت و ساز در این مناطق زیاد است و حتی در مناطقی مانند بلوار غدیر تا شعاع 5 کیلومتری، مدرسه ای دیده نمی شود.

شیخ الاسلام درباره منطقه پردیسان بیان کرد: البته این منطقه نیز در حال حاضر با کمبود مدرسه مواجه است، اما با توجه به شناسایی 46 قطعه زمین با کاربری آموزشی در پردیسان، امید است که معضل کمبود مدرسه در این منطقه در سال های آینده، کمتر و کمتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین ضمن تقدیر از خیّرین مدرسه ساز در استان گفت: حدود 50 درصد مدارسی که در سال های اخیر به فضای آموزشی قم اضافه شده، توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

شیخ الاسلام افزود: شیوع کرونا با همه مشکلاتی که برای کشور و جهان پیش آورد سبب شد تا به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی، معضل کمبود مدرسه در قم کمتر به چشم بیاید.

وی سپس به قانون مدرسه سازی توسط انبوه سازان اشاره و اذعان کرد: این قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی چنین بیان می دارد که هر انبوه ساز که 200 واحد مسکونی می سازد، باید یک مدرسه نیز احداث کند، اما به جرأت می توان گفت که این قانون در 10 سال گذشته حتی به اندازه یک درصد هم مفید و مُثمر ثمر نبوده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول