اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام پارلمانی لبنان: ارتش و مقاومت آماده دفاع در برابر حملات اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و داخلی پارلمان لبنان گفت که این کشور در برابر هرگونه اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی برای خود حق دفاع قائل است.

مقام پارلمانی لبنان: ارتش و مقاومت آماده دفاع در برابر حملات اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایوب حمید» عضو کمیسیون امنیت ملی و داخلی پارلمان لبنان امروز (پنج‌شنبه) گفت که این کشور متعهد به دفاع از خود در برابر تجاوزات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی است.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که از ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، این رژیم حملات خود را به لبنان متوقف نکرده و این موضوع به این دلیل است که بیش از هرچیز یک اراده بین‌المللی برای مقابله با این حملات وجود ندارد. به گفته وی این اراده نه تنها در قبال لبنان بلکه در خصوص دیگر هیچ کشور دیگری که مورد حملات اسرائیل قرار می گیرد، دیده نمی‌شود.

این نماینده لبنانی در خصوص بروز جنگ با رژیم صهیونیستی نیز گفت که هیچ اعتمادی به این رژیم نیست، چرا که بر مبنای دشمنی و تجاوز علیه دیگر کشورها تشکیل شده و حقی برای زندگی دیگران قائل نیست، همانند آن‌چه که در فلسطین شاهد هستیم.

او در این خصوص افزود: «ما در لبنان اگرچه اقدام نظامی علیه اسرائیل انجام نمی دهیم، اما اگر این رژیم بخواهد هرگونه تجاوزی علیه لبنان انجام دهد، ارتش و مقاومت و مردم لبنان آماده مقابله هستند.»

روز دوشنبه حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از سرنگون کردن یک پهپاد رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان خبر داد. طبق بیانیه حزب‌الله این پرنده صهیونیستی از نوع ماتریس-۱۰۰ که به دست اسرائیل اصلاح شده بود، به مقدار چهارصد متر وارد خط آبی [خط عدم درگیری] در جنوب لبنان شد و نیروهای مقاومت اسلامی لبنان با سلاح مناسب آن را در منطقه خربة شعیب در روستای مرزی بلیدا در جنوب لبنان سرنگون کردند.

روز چهارشنبه (دیروز) نیز منابع خبری از هدف قرار گرفتن یک پهپاد دیگر رژیم صهیونیستی خبر داده و گفتند که صدای انفجار در جنوب لبنان احتمالا متعلق به این امر است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول