اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وضعیت برداشت شن و ماسه در رودخانه‌ها کمتر از رشت الکتریک نیست

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دادگستری هیچ اغماضی در خصوص پرونده رشت الکتریک نداشته، گفت: اگر افراد نسبت به فسخ قرار این کارخانه اقدامات لازم را اتخاذ نکنند مورد پیگیری قرار می‌گیرند، وضعیت برداشت شن و ماسه در رودخانه‌های استان کمتر از رشت الکتریک نبوده و دلیل اصلی سیلاب در استان همین امر است.

وضعیت برداشت شن و ماسه در رودخانه‌ها کمتر از رشت الکتریک نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی در دیدار با قضات گیلان با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است، اظهار کرد: طبق آمار در استان گیلان ۵۶۴ هزار هکتار جنگل، ۲۴۳ هزار هکتار مراتع، ۲۱۷ هزار هکتار دشت، ۱۱۹ هزار هکتار باغ، ۲۲۸ هزار هکتار شالیزار و مابقی مسکونی است.

وی با اشاره به اقتضائات مدیریت در گیلان گفت: از دو میلیون و ۶۰۰ هزار جمعیت گیلان ۹۵۰ هزار نفر در شهر رشت ساکن بوده و به‌تناسب مساحت این استان یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اذعان به اینکه‌ سفرهای انجام‌شده به گیلان باید فرصت اشتغال در این استان ایجاد کند، تصریح کرد: هرساله ۲۵ میلیون نفر مسافر به گیلان سفرکرده که این امر می‌تواند منجر به توسعه استان شود ولی به دلیل کمبود زیرساخت‌های مناسب تبدیل به تهدید می‌شود.

خلیلی با اشاره به کمبود قاضی در گیلان متناسب با جمعیت بیان کرد: در گیلان ۳۷۵ قاضی وجود دارد که در این حوزه با کمبود مواجه بوده و مازاد بر ۴۰ درصد کمبود قاضی در گیلان مواجه هستیم.

وی یکی از رویکردهای مهم دستگاه قضا در گیلان را تکریم ارباب‌رجوع دانست و تصریح کرد: ساماندهی زندانیان، مبارزه با فساد، رسیدگی عادلانه و نظام‌مند و همچنین حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری ازجمله رویکردهای مهم دستگاه قضا در این استان است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با ابراز خرسندی از عملکرد ورودی مثبت دادگستری در گیلان گفت: تعداد ورودی‌های پرونده به قوه قضائیه از ۹۹ هزار فقره سال مهرماه سال ۹۸ به ۸۹ هزار و ۱۲۰ فقره رسیده و ورودی آمار دادگستری استان ۶۵۱ هزار و ۹۸۴ پرونده بوده است.

خلیلی از مختومه بودن ۹۸ درصد پرونده‌های معوقه در گیلان خبر داد و افزود: در طی این مدت با اتخاذ سیاست‌های تشویقی ۹۰ شعبه در استان شناسایی و اکنون این آمار به ۶۳ شعبه کاهش پیداکرده زیرا یکی از دغدغه‌های مهم دادگستری متعارف نمودن شعب است.

وی با هشدار نسبت به خریداران رشت الکتریک تصریح کرد: دادگستری هیچ اغماضی در خصوص پرونده رشت الکتریک نداشته لذا اگر افراد نسبت به فسخ قرار این کارخانه اقدامات لازم را اتخاذ نکنند مورد پیگیری قرار می‌گیرند همچنین وضعیت برداشت شن و ماسه در رودخانه‌های استان کمتر از رشت الکتریک نبوده و دلیل اصلی سیلاب در استان همین امر است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول