اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل زاگرس رسمیت یافت

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت چند ماه از طرح سوال و تقاضای تشکیل کمیته ملی نجات جنگل زاگرس به عنوان مهمترین کمربند زیست محیطی و ریه تنفسی سرزمین ایران و مقاومت و پیگیری‌های مستمر، کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل زاگرس رسمیت یافت.

کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل زاگرس رسمیت یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از خانه ملت، حسین گودرزی درباره حمایت از جنگلهای زاگرس، گفت: اولین جلسه کمیته ملی راهبری حمایت از جنگلهای زاگرس به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از گذشت چند ماه از طرح سوال و تقاضای تشکیل کمیته ملی نجات جنگل زاگرس به عنوان مهمترین کمربند زیست محیطی و ریه تنفسی سرزمین ایران و مقاومت و پیگیری‌های مستمر، کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل زاگرس رسمیت یافت.

وی ادامه داد: اولین جلسه آن با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور و عضویت دوازده نفر از وزرا، رؤسای سازمانها، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و اینجانب به عنوان پیشنهاد دهنده تشکیل شد.

گودرزی تاکید کرد: در اولین جلسه تاکید کردم؛ فقط در استان لرستان بیش از ۶۰۰ هزار هکتار جنگل دچار این بیماری شده و نجات آن در ۱۱ استان زاگرس نشین نیازمند عزم ملی است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: تداوم محیط زیست و حفظ اقلیم ایران به تصمیمات این کمیته وابسته است و باید به سرعت یک و نیم میلیون هکتار مناطق آفت زده شناسایی و مهار شوند.

وی ادامه داد: در جمع بندی نهایی معاون اول رئیس جمهور، ماموریت این کمیته را سیاست گذاری، تدوین سند جامع حمایت از جنگل زاگرس و تصویب آن در هیئت وزیران یا مجلس و تدوین برنامه مبارزه با بیماری زوال بلوط زاگرس شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول