اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فجر 43|وقف 300 کتاب از سوی خیر زنجانی به مناسبت دهه فجر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از وقف کتاب در این شهرستان همزمان با دهه فجر خبر داد.

فجر 43|وقف 300 کتاب از سوی خیر زنجانی به مناسبت دهه فجر

محمدتقی فاتحی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وقف کتاب یکی از مهمترین و ارزشمندترین مصادیق سنت حسنه وقف است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه به همت، حمایت و برنامه‌های مستمر فرهنگی نیاز دارد که یکی از آن‌ها وقف کتاب است، گفت: کتاب یکی از مهمترین ابزارهای رشد آگاهی و دانش است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به اقدامات اداره اوقاف برای ترویج وقف کتاب اضافه کرد: امسال یک وقف کتاب داشتیم که در قالب آن یکی از خیرین زنجانی به نام بهلول پیری، ۳۰۰ کتاب خود را وقف کرد.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها شامل کتاب‌های انقلابی، فرهنگی و مذهبی هستند که با توجه به موضوعیت آن‌ها  در مساجد و بقاع متبرکه در دسترس قرار گرفتند.

فاتحی‌نژاد تصریح کرد: آثار علمی و کتاب‌های متعددی در کتابخانه‌ها وجود دارند که منشأ آن‌ها وقف و منابع وقفی است، از طرفی این نوع وقف بسیار ماندگار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به نیازهای جامعه در بحث مطالعه افزود: خیرین و واقفان باید به موضوع کتاب و کتابخانه توجه بیشتری داشته باشند، زیرا نیاز جامعه در این حوزه همچنان رو به افزایش است.

وی از وجود ۴۷۷ موقوفه در شهرستان زنجان خبر داد و افزود: این موقوفات دارای ۶ هزار و ۲۷۲ رقبه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان تعداد مساجد شهرستان را ۴۷۸ مورد و بقاع امامزادگان را ۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خدمات متعددی در این مکان‌های مقدس صورت گرفته است که از جمله آن توزیع کمک‌های مومنانه بین مستمندان و توزیع اقلام‌ بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بوده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول