اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأسیس کتابخانه‌های «گنجینه» در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تأسیس کتابخانه‌های «گنجینه» در قالب برنامه پایتخت کتاب در سمنان خبر داد.

تأسیس کتابخانه‌های «گنجینه» در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با تأسیس کتابخانه با عنوان «گنجینه» در قالب برنامه پایتخت کتاب در نشست فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با جمعی از مسؤولان فرهنگی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و چگونگی تأسیس کتابخانه‌های گنجینه گفت: این مراکز با هدف گردآوری کتاب‌ها و تألیفات چهره‌های علمی و فرهنگی استان سمنان برای حفاظت و استفاده مطلوب از این آثار است.

فلاح با اشاره به غنی بودن استان سمنان از چهره‌های علمی و ماندگار گفت: در نظر است این گنجینه‌ها به نام اهداءکنندگان کتاب‌ها ایجاد تا آثار آنها به‌مرور زمان از بین نرود و زمینه‌ای برای حفظ و استفاده قشرهای مردم و دوستداران مباحث علمی و فرهنگی فراهم شود.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز با تبیین چگونگی ایجاد کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی، این اقدام را بسیار خوب و مؤثر خواند و برای کمک به تحقق آن اعلام آمادگی کرد.

سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان نیز از آمادگی شهرداری برای اختصاص برخی از خانه‌های قدیمی مرمت‌شده در سمنان برای تأسیس کتابخانه‌های گنجینه خبر داد و راهکارها و نظرات خود را در این خصوص بیان کرد.

در این نشست پس از ارائه دیدگاه‌ها و تبادل‌نظر مسؤولان مقرر شد، برخی از افراد صاحب‌نام و مطرح علمی سمنان و استان توسط دبیرخانه پایتخت کتاب انتخاب و معرفی شوند تا بقیه اقدامات برای دریافت کتاب‌ها و استفاده از منابع آنها برای تأسیس کتابخانه‌های گنجینه صورت گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول