اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جشن 22 بهمن باید باشکوه برگزار شود

امام جمعه موقت ابهر با بیان اینکه باید به برگزاری جشن 22 بهمن اهمیت فوق‌العاده بدهیم، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: برگزاری دهه فجر باید مثل برگزاری جشن نیمه شعبان باشد.

جشن 22 بهمن باید باشکوه برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که قرآن و احادیث به ما معرفی می‌کنند، تقوای الهی است.

امام جمعه موقت ابهر ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و یوم‌الله 22 بهمن به این ایام اشاره و تصریح کرد: زمان به خودی خود نه مبارک است و نه نحس، منتهی اگر حادثه‌ای در آن واقع شود که نشانگر عظمت و رضایت خداوند باشد از این حیث مبارک می باشد همانند(إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ مبارکه) چون مراد همان لَیْلَةِ الْقَدْرِ که خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ است.

وی با بیان اینکه اگر حادثه‌ای نشانگر غضب و عقاب خداوند باشد به خاطر همین به ایام نحس تعبیر  می‌شود، افزود: همچنانکه در قرآن فرمود:( فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا صَرْصَرًا فِی أَیَّامٍ نَحِسَاتٍ)، 22 بهمن ایام الله است چون (جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ) روز غلبه حزب‌الله بر حزب ‌لشیطان بود.

شاهسوندی با بیان اینکه باید به برگزاری جشن 22 بهمن فوق‌العاده اهمیت بدهیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: برگزاری دهه فجر باید مثل برگزاری جشن نیمه شعبان باشد.

خطیب جمعه موقت ابهر در ادامه خطبه به بحث تغییرات بودجه اشاره و اظهار کرد: لایحه بودجه که عبارت از پیش‌ینی و تعیین دخل و خرج کشور به مدت یکسال است. هرساله توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم  بودجه بندی معیوب و ناقص را یکی از آسیب‌های پیش روی کشور دانستند که البته پیش از صدور بیانیه نیز طی نامه‌ای خطاب به مجلس، خواهان اصلاح ساختار بودجه شده بودند، ادامه داد: متاسفانه اصلاح ساختار بودجه تاکنون بطور جدی مورد توجه نهادهای بودجه‌ریز کشور از جمله سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی نبوده است.

شاهسوندی با بیان اینکه لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس اصلاحات مورد نظر را نداشت از این رو رئیس مجلس طی نامه ای به رئیس جمهور خواهان انجام اصلاحات شد که اصلاحات انجام شده توسط دولت باز ناکافی بود که در نهایت در کمسیون تلفیق این اصلاحات انجام شد، ادامه داد: این اصلاحات شامل افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های دولت با هدف حذف رانت، افزایش درآمدهای بدون فشار در عموم مردم، حمایت از معیشت مردم و تولید،کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و افزایش شفافیت بودجه بود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول