اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشکل نابرابری در حقوق‌ها حل شود

امام جمعه همدان مسئله پرداخت حقوق‌ها را یکی از موضوعات نیازمند بررسی دانست و با بیان اینکه زیبنده نیست برخی حقوق‌های آنچنانی داشته باشند یا توزیع ثروت با تبعیض باشد گفت: نابرابری در حقوق‌ها باید حل شود.

مشکل نابرابری در حقوق‌ها حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان٬ آیت‌الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: دشمن در تلاش است زمان رژیم پهلوی را به نسلی که آن دوران را ندیده‌اند طلایی و از نظر اقتصادی، خوب معرفی کند که باید مراقب تحریف واقعیت‌ها بود.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در شرایط تحریم و توطئه‌های پیاپی دشمنان گفت: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب  اسلامی نیازمند بازخوانی برخی حوادث گذشته و بیان اتفاقات آن هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این اتفاقات باید بر مبنای آمارهای دقیق  و مستند بر مبنای ‌عدالت و انصاف بیان شود تأکید کرد: بیان دستاوردهای انقلاب به معنای نبود نقاط ضعف در کشور نیست اما راه اصلاح همین نقاط ضعف با تصمیم مردم٬ همراهی آنها و برگشت به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی شدنی است.

 وی با تأکید بر اینکه هرجا انقلابی عمل کردیم موفق بودیم بیان کرد: اگر مسئولی خطا و اشتباهی دارد یا مسائلی مانند اختلاس یا کوتاهی پیش می‌آید ربطی به اصل انقلاب ندارد  چراکه انقلاب اسلامی همانی است که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تبیین کرده‌اند.

شعبانی انقلاب اسلامی را همان اصلاح ساختارهای سیاسی و اجتماعی جامعه دانست و با بیان اینکه امروز دغدغه اصلی کشور و رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد است گفت: بارها به مسئولان تأکید شده که به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه سخنان ما در نماز جمعه مبنی بر اینکه نظارت ضعیف است و گرانی حل نمی‌شود مطالبه اصلی مردم است که باید جدی گرفته شود خواستار توجه به این مهم شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دهه ۵۰ و اواخر حکومت پهلوی درآمد کشور از حوزه نفت چهار برابر شد که این اتفاق نتیجه شرایط اجتماعی و اقتصادی آن زمان بود گفت: در آمد نفتی ما در آن سال‌ها ۲۰ میلیارد دلار بوده در حالی که درآمد یک کارگر ۶ تومان بود، سوال اینجاست که درآمد کشور آن زمان کجا هزینه می‌شد؟

باید با فساد در هر سطحی برخورد جدی و قاطع شود

وی با بیان اینکه آیا این پول برای زندگی ۳۵ میلیون جمعیت ایران هزینه شده است؟ تأکید کرد: اگر این پول در دست مردم بود می‌توانست بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند.

شعبانی با تأکید براینکه مردم به ویژه جوانان می‌توانند برای پی بردن به درستی این سخنان اسناد تاریخی را مطالعه کنند ادامه داد: در آن دوران شاه پول‌های بسیاری را به معشوقه‌های فرانسوی خود داده٬ پول بسیاری را صرف هزینه‌های انتخاباتی آمریکا کرده و هزینه‌های بسیاری را نیز در پاکستان٬ فرانسه٬ مصر  و انگلیس صرف کرده آن هم بدون آورده‌ای برای ملت ایران.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی بیان این مسائل را سیاسی قلمداد کنند در حالی که این مطالب در خاطرات نزدیکان شاه نیز عنوان شده است، اظهار کرد: فرح پهلوی هنگام فرار از کشور ۳۸۷ چمدان طلا٬ نقره و عتیقه با خود برد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رژیم پهلوی دنبال نابودی اسلام بود تا آن جا که رضاخان صراحتا اقدام به دین‌زدایی در جامعه کرد و می‌خواست ایران را به کشوری مانند ترکیه تبدیل کند گفت: حکومت پهلوی به دنبال حذف دین از اجتماع بود اما مردم مقابل آنها ایستادند و مانع از این کار شدند.

وی با اشاره به جشن‌های ۲۵۰۰ ساله محمدرضاشاه و صرف بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در این منراسم اظهار کرد: این اتفاقات زمانی که در جنوب تهران مردم حلبی نشین بوده و ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر بودند، انجام می‌شد.

شعبانی با تأکید بر اینکه باید با فساد در هر سطحی برخورد جدی و قاطع شود و از تلاش‌های قوه قضائیه تقدیر می‌کنیم،بیان کرد: امروز به برکت انقلاب٬ آزادی رسانه و نظارت دستگاه‌های نظارتی٬ قوه قضائیه٬ جنبش‌های دانشجویی و مطالبه‌گری اگر اختلاسی رخ دهد با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مسئولان نظام افرادی پاکدست هستند و برای خدمت به مردم وارد میدان شده‌اند تصریح کرد: عدم اعتقاد برخی مسئولان به مبانی انقلاب٬ عدم تخلق به اخلاق الهی و ارزش‌های دینی٬ عدم شفافیت برخی قوانین و نفوذ برخی نیروهای خارجی باعث بروز برخی اختلاس‌ها و تضییع حقوق‌ها شده که باید با آنها برخورد شود، اما باید بدانیم این مسائل قابل مقایسه با مشکلات دوران شاه نیست.

امام جمعه همدان مسئله پرداخت حقوق‌ها را یکی از موضوعات نیازمند بررسی دانست و با بیان اینکه زیبنده جمهوری اسلامی نیست که برخی حقوق‌های آنچنانی داشته باشند یا توزیع ثروت در کشور با تبعیض همراه باشد گفت: نابرابری در حقوق‌ها باید حل شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در بحث حقوق‌های نجومی و اشرافی‌گری برخی مسئولان اقدامات جدی صورت گیرد و این مشکلات نیز حل شود درباره توصیه اخیر رهبر انقلاب مبنی بر رعایت اخلاق  و ادب اسلامی عنوان کرد: زمانیکه مردم می‌خواهند مسئله‌ای را از مسئولان مطالبه کنند و یا زمانی که مسئولان می‌خواهند با مردم سخن بگویند باید با ادب و اخلاق اسلامی رفتار کنند.

انتهای پیام/ 3140

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول