اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رییس بسیج اساتید: تصرف نظامی خانه دموکراسی آمریکا نشانه تمام شدن آنهاست

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اشغال نظامی کنگره، نشانه تمام شدگی آمریکا و چهل و دوسالگی انقلاب ایران نشانه پیشرفت و حرکت بسوی کمال و بهبودی اجتماعی است.

رییس بسیج اساتید: تصرف نظامی خانه دموکراسی آمریکا نشانه تمام شدن آنهاست

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در نشست مجازی «تمام شدگی دموکراسی آمریکایی و ناتمامی انقلاب اسلامی ایران» که با حضور استادان دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی برگزار شد؛ گفت:  انقلاب اسلامی از حیث حیات و استمرار، متفاوت با انقلاب‌های بزرگ جهان نظیر انقلاب روسیه، فرانسه و چین است چون انقلاب ما با این که منجر به تاسیس نظام سیاسی و یک ساختار شد اما از حیث ماهیت چون با فطرت انسان مرتبط است پایان پذیرفتنی و تمام شدنی نیست و این حرف که انقلاب‌ها وقتی به ساختار و نظام منجر شده  پایان می یابند در باره انقلاب اسلامی صادق نیست.  

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس افزود:  از مظاهر تمام شده گی لیبرال دمکراسی در خاستگاه و موطن آمریکایی‌اش به رغم وجود تئوری‌های ایدئولوژیک «ابرانسان» و «نظریه پایان تاریخ»  فوکویاما؛ همانا اشغال نظامی کنگره آمریکا و شلیک به قلب منتقد و معترض در این باصطلاح خانه دموکراسی در آمریکااست. 

وی اظهار داشت: دو حزب حاکم در تاریخ آمریکا هم از نظر نسبت شان با ظرفیت‌های واقعی  لیبرال دموکراسی ادعایی آمریکا، هیچ تفاوتی  با هم ندارند به‌قول نوام چامسکی  بایدن همان بزک شده ترامپ است. 

وی گفت: انقلاب اسلامی  در صیرورت و شدن و  حرکت به سوی کمال مادی و معنوی خود و درحال  بهبود امور اجتماعی است. چهل ساله نخست این انقلاب گذشت اما چهل سالگی دومش آغاز شده است. 

این استاد دانشگاه گفت: اگر روزی فطرت انسان به انسداد و ایستایی و توقف برسد آنگاه  انقلاب اسلامی متوقف خواهد شد در حالی که چنین چیزی نقص غرض فلسفه آفرینش است و کمال خواهی انسان توقف ناپذیر است. انقلاب اسلامی ایران با جان و وجود انسانی روبرو است که پیوسته  خواستار بهبود و تعالی و کرامت خود است و این با مکاتب مادی جهان قابل رفع نیست.  
زارعی گفت: بنابه اعتراف بزرگترین محققان عرصه سیاست و جامعه شناسی روند سکولاریزاسیون در  جهان پس از انقلاب اسلامی ایران دگرگون شد و دین و شریعت روند جدیدی را برای طراحی انقلاب بزرگ ایران به رخ عالم کشانید. 

وی تاکید کرد: در همین راستا بسیاری از تعصبات و دوگانه‌های دهه‌های پیشین  که سال‌ها ترویج می شدند مانند سنت و مدرنیت، علم و دین، مدیریت علمی و مدیریت فقهی و جمهوریت و اسلامیت و ادعای  کلنگی بودن خانه  سیاست و قدرت در  جامعه ایرانی  باطل شد. 

زارعی ادامه داد: انقلاب اسلامی و متعاقبا نظام سیاسی برآمده از آن از این دوگانه‌های گفته شده عبور کرد و همچنان بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی خانه پیشین نظام سیاسی تخریب نشد و امام خمینی و امام خامنه‌ای مرحله‌های اجمال و تفصیلی یک نظام انقلابی و مردم سالار هستند.  

رییس سازمان بسیج استادان کشور گفت: حکم فطرت گرایی در انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن این است که سرزمین بزرگ ایران و امکانات مادی و معنوی آن نباید در تنگنای روش‌شناسی‌هایی نظیر برجام در بیاید؛ ایران برای رشد و سربلندی و شکوفایی منابع مادی و معنوی‌اش نباید منتظر آمریکا و اروپا بماند. 

وی اظهار داشت: دولت و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های خارجه و اقتصاد باید خود را در اندازه این انقلاب و مردم رشد داده و از عقب ماندگی ذهنی و ساختاری خود در  فهم امکانات سرشار  معنوی و مادی ایران خارج شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول