اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مبارزه با فساد اقتصادی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه، برای جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد اقتصادی در صدر برنامه‌ها است، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی را باید با انصاف قضاوت کنیم.

مبارزه با فساد اقتصادی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره  به مناسبت‌های پیش رو از جمله روز هوایی ارتش جمهوری، آغاز عملیات والفجر هشت، فتح فاو، شکسته شدن حکومت نظامی و در نهایت ۲۲ بهمن، اظهار کرد: پایه این همه رویداد و مناسبت‌ ایمان و تقوی برخاسته از دلدادگی  به ذات ربوبی است، در واقع آنچه باعث شد این رویدادهای مبارک اتفاق بیفنتد دلبستگی، توکل به خدای متعال و آموزه‌های پیامبر و ائمه اطهار بود.

وی افزود: از اقشار مختلف مردم دعوت می‌کنیم همانطور که در جشن‌های مختلف دهه فجر حضور داشتند در ۲۲ بهمن نیز که کیفیت آن  توسط متولیان امر اعلام می‌شود مشارکت داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره  به اینکه در تریبون نماز جمعه برخی کاستی‌ها را با مدیران و مسوولان در میان گذاشتیم، عنوان کرد: در این زمان باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را با انصاف قضاوت کنیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: استقلال سیاسی یکی از مهمترین دستارودهای انقلاب اسلامی بود، همه  از وابستگی رژیم طاغوت به بیگانگان اطلاع دارند، وابستگی  در اعماق، ارکان و سطوح رژیم شاهنشاهی رخنه کرده بود به طوری که شاه در خاطراتش می‌گوید معاون و مدیران ساواک همه با آمریکا در ارتباط بودند.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: اما امروز استقلال سیاسی کشور خود را کاملا مشاهده می‌کنیم و البته برا تحقق این امر هزینه‌هایی پرداخت کردیم.

وی، استقلال نظامی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نیروهای نظامی ستون فقران هر کشور محسوب می‌شوند ، امروز جمهوری اسلامی دردریا ، زمین و هوا به مرحله بازدارندگی رسیده و  طبق طبق فرمایش مقام معظم رهبری که «دوره زدن و در رفتن تمام شده است» اگر یکی بزند ده تا می‌خورد.

شاهرخی اظهارکرد: رشد صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز امری کاملا مشهود است در برخی از امور که عقب مانده‌گی داریم توضیه می‌‌کنیم از صنایع دفاعی الگو بگیرند.

خطیب جمعه خرم‌آباد به استقلال فرهنگی به عنوان دیگر دستاورد انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در حالی که استحاله فرهنگی و ابتذال در صدر برنامه‌های رژیم طاغوت قرار داشت، اما جمهوری اسلامی در همان آغاز فرهنگ اسلامی را با تاسیس شورای انقلاب فرهنگی نهادینه کرد. 

وی گفت: تالیف کتب و مقالات متناسب با فرهنگ اسلامی، تداوم فعالیت‌های فرهنگی با تشکیل سمینار و همایش‌های داخلی و خارجی سبب اشتیاق نسل جوان در کارهای مختلف نسبت به موضوعات دینی، مذهبی و شیعه شناسی شده است.

امام جمعه خرم‌آباد، مبارزه با فساد اقتصادی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود:  فساد و بی‌عدالتی یکی از عللی بود که مردم ما را به میدان آورد، رضا پهلوی یک نظامی عادی بود، اما پس از اینکه از سلطنت خلع شد ده درصد کل اراضی و ۷ هزار روستا را به تصرف آورده بود یا محمدرضا هنگام خروج از کشور ۳۵ میلیارد دلار و ۴۰۰ چمدان طلا و جواهرات به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: اما برای نظام اسلامی افتخار است که مبارزه با فساد را در صدر برنامه‌های خود آورده است، به طوری‌‌که  اگر کسی در سطوح مختلف مرتکب فساد می‌شود، خادمین در نظام اسلامی  با آنها مبارزه می‌کنند و این موضوع نشان دهنده سلامت نظام اسلامی است.

شاهرخی گفت: اگر فسادی از نزدیکان مقامات بالا مشاهده شود آنها را کشف و به اطلاع مردم می‌رسد، البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که فساد اقتصادی اندکش نیز زیاد است.

وی تاکیدکرد: برای ما افتخاری است که در راس نظام الهی رهبری پاک دست، ساده زیست و با صلابت سکان کشتی انقلاب را هدایت می‌کند.

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه برای رسیدن به آرمان‌های بزرگ راه سختی پیش داریم، افزود: در گام دوم باید کاستی‌ها و عیوب را با کمک جوانان، گروه‌های جهادی و  مدیران انقلابی که در عمل دل به انقلاب سپرده‌اند، برطرف کنیم، در این مسیر امر به معروف و نهی از منکر، حق گفتن و پذیرش از همیت فراوانی برخوردار است.

وی درپایان صحبت‌های خود گفت: البته برخی رسانه‌های کج سلیقه هم هستند که کارشکنی می‌کنند، اما راه به جایی نخواهند برد و همانطور که عملیات مختلف را به پیروزی تبدیل کردیم، در ادامه مسیر به یاری خدواند پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول