اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روزهای پرکار امام جمعه قلعه‌رئیسی در تهران/چانه‌زنی صلواتی در پایتخت برای رفع محرومیت+تصاویر

امام جمعه قلعه‌رئیسی به همراه شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی با حضور در تهران و در وزارت خانه و سازمان‌های مختلف پیگیر مشکلات منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی شدند.

روزهای پرکار امام جمعه قلعه‌رئیسی در تهران/چانه‌زنی صلواتی در پایتخت برای رفع محرومیت+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام  اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر قلعه رئیسی در چندین مورد در سال‌های گذشته به همراه مسؤولین منطقه‌ای با هدف بررسی و پیگیری مشکلات مردم به پایتخت سفر کرده است.

این بار امام جمعه، اعضای شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی با هدف بررسی مشکلات منطقه خود سفری یک هفته ای به تهران داشتند که در این سفر پیگیر بسیاری از مشکلات مردم چاروسا و شهر قلعه رئیسی بودند.

در این سفر بسیاری از مشکلات مردم پیگیری شد که نتایج بسیار خوبی را هم به همراه داشت.

ابتدا اعضای شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی با حضور در تقسیمات کشوری موضوع شهرستانی شدن چاروسا با مرکزیت قلعه رئیسی را با مدیرکل و کارشناس تقسیمات کشوری در میان گذاشتند.

در این نشست اعضای شورای شهر شهرستان شدن این مناطق را حقی چند ساله دانستند که در تمامی این سال‌ها به بهانه های مختلف انجام نگرفت و در این نشست تمامی پتانسیل های مختلف را ارائه نمودند.

دکتر احمدی مدیرکل تقسیمات کشوری در این نشست با بیان اینکه دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک ظرفیت شهرستان شدن را دارند تاکید کرد: شهرستان شدن دو منطقه خواسته وزارت کشور است و هر دو هم ظرفیت را دارند که امیدواریم استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نوشتن طرحی جداگانه برای هر دو با امضای استاندار استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه موضوعی برای شهرستان شدن یکی از این دو شهر و منطقه در دستور وزارت کشور نیست عنوان کرد: شهرستان شدن ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد که خوشبختانه هم قلعه رئیسی این ویژگی ها را دارد و هم دیشموک اما اولویت ما نظر و طرح جدید استان است که باید با مجوز استاندار استان در دستور کار قرار بگیرد.

همچنین اعضای امام جمعه، شورای شهر و شهردار با حضور در دفتر مدیرکل امور مالی و ذیحسابی وزارت کشور از نزدیک مشکلات شهرداری را مورد بررسی قرار دادند که در این نشست دکتر کشاورز با تقدیر از امام جمعه و مسئولین شهری قلعه رئیسی خود را مدیون مناطق محروم دانست و بر همکاری هم جانبه با این مناطق دانست.

در ادامه با همکاری دکتر کشاورز مدیرکل امور مالی وزارت کشور امام جمعه قلعه رئیسی، شهردار  و شورای شهر با معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری ها دیدار و مشکلات شهرداری قلعه رئیسی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست با بیان اینکه عملیات گازرسانی و تعمیرات درونی شهر قلعه رئیسی سبب شد تا امروز وضعیت کوچه های شهر به نحویی باشد تا مردم نگران باشند و هر روز از این مشکلات انتقاد و ابراز نگرانی می کنند.

وی ارائه تسهیلات به شهرداری را یک کمک بزرگ برای شهرداری کوچک با درآمد بسیار پایین دانست و گفت: با ارائه تسهیلات با سود پایین می تواند کمک بزرگی به درآمد زایی به شهرداری کند که در صورت ارائه این تسهیلات باید شهرداری بتواند خدمات خوبی را برای آیندگان ارائه دهد.

جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری های کشور هم در این نشست با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که امام جمعه در یک شهر به کمک شهرداری بیاید و خواستار کمک شود عنوان کرد: در زمینه‌های مختلف به شهرداری قلعه رئیسی کمک خواهیم کرد که دستورات لازم را ارائه خواهیم داد.

آبرود شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست پرداخت نکردن حقوق کارکنان شهرداری و نیمه کاره رها شدن ساختمان شهرداری را دو مشکل اساسی شهرداری قلعه رئیسی دانست و اظهار امیدواری کرد که در این راستا همکاری کنند.

در این نشست نسبت به پرداخت حقوق کارکنان، قیر رایگان به شهرداری برای آسفالت سطح شهر ارائه تسهیلات با سود پایین را به معاونان خود ارائه داده است.

در ادامه با هدف پیگیری و کمک به برنامه های فرهنگی امام جمعه و شهردار با حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور دیدار و در این نشست خواستار راه اندازی نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در چاروسا شدند که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از ارسال کارشناسی به چاروسا برای شرایط این بخش برای نمایندگی خبر داد و قول داد که این مجوز را ارائه دهند.

همچنین در ادامه امام جمعه، اعضای شورای شهر و شهردار با معاون وزیر، معاون فنی و دستیار وزیر ارتباطات دیدار و نسبت به مشکلات خطوط تلفن و اینترنت در قلعه رئیسی بحث و تبادل نظر نمودند.

در این نشست با انتقاد شدید امام جمعه و شورای شهر نسبت به مشکلات خطوط تلفن و اینترنت در قلعه رئیسی و روستاهای اطراف خواستار برطرف شدن این مشکلات شدند.

در نشست مشکلات و ضعیف بودن اینترنت و خطوط تلفن در آن نشست مورد بررسی و از طریق ماهواره ها وضعیت روستاها و سطح شهر بررسی شد که در این نشست معاون وزیر ارتباطات با هماهنگی استان و همکاری اپراتور همراه اول و ایرانسل نسبت به نصب دکل در شهر قلعه رئیسی و بعضی روستاها با ظرفیت بالا اقدام کنند.

در یکی از این نشست ها مشکل ورزشگاه شهر قلعه رئیسی مورد بررسی قرار گرفت که امام جمعه و شورای شهر با حضور در وزارت ورزش و جوانان مشکلات ورزشی این بخش مورد بررسی قرار گرفت که در این نشست با بیان مشکلات ورزشی چاروسا و ورزشگاه قلعه رئیسی با تماس مسئولین ورزش و جوانان با مدیرکل استان نسبت به تعیین تکلیف ورزشگاه قلعه رئیسی اقدام کند و نسبت به ساخت چمن مصنوعی در شهر قلعه رئیسی اقدام کند که مبلغ این پروژه از سوی وزارت ورزش و جوانان پرداخت خواهد شد.

به گزارش فارس در ماه های اخیر یکی از مشکلات و خواسته های که مردم چاروسا و شهر قلعه رئیسی داشتند راه اندازی بنیاد علوی در این منطقه بود که امام جمعه و مسئولین شهری قلعه رئیسی با حضور در بنیاد علوی کشور با معاون مدیرعامل دیدار و دکتر ابراهیمی با بیان اینکه نمایندگی بنیاد علوی در دستور کار این بنیاد قرار دارد و برای راه اندازی آن نیازمند حمایت نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است از ارائه وقتی به امام جمعه شهر قلعه رئیسی برای بیان مشکلات منطقه و راه اندازی این بنیاد با مدیرعامل بنیاد علوی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

در این سفر یک هفته‌ای که با تلاش های انجام گرفته و قول های ارائه شده امیدواری نسبت به برطرف و تلاش آینده برای مشکلات چاروسا و شهر قلعه رئیسی داده شد.

گفتنی است، این اولین سفر امام جمعه در همراهی با مسئولین شهری قلعه رئیسی نیست و در ماه های اخیر هم شاهد چنین سفرهایی بودیم و در هر سفر شاهد دستاوردهای بعد از آن بودیم که امید است این سفر هم شاهد دستاوردهای برای منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی باشد.

همچنین در این نشست ها و دیدارها افراد مختلف همکاری کردند که حجت الاسلام موحد نماینده کهگیلویه، سردار هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه، سردار پیروز، دکتر کشاورز مدیرکل امور مالی و ذیحسابی وزارت کشور و فرزاد نجات نیا دستیار وزیر ارتباطات همکاری بسزایی با امام جمعه، شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی داشتند که از اقدامات آن‌ها تشکر کردند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول