اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه: وکالت کسب و کار نیست

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: وکالت کسب و کار نیست بلکه دفاع از حقوق کسی است که به وی اتهام زده‌اند و روند بررسی این قضیه خود زمان‌بر و همچنین پرمخاطره است

رئیس کانون وکلای دادگستری  کرمانشاه: وکالت کسب و کار نیست

بهروز رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه امسال درب دادگستری فردی با اسلحه‌ای که با خود حمل کرده بود اقدام به تیراندازی می‌کند که منجربه قتل سه نفر می‌شود.

وی ادامه داد: این حادثه تلخ بدلیل اختلاف خانوادگی و با موضوع  استرداد جهیزیه در دادگاه ۶ خانواده مشاجره‌ای در دادگستری صورت می‌پذیرد که پس از خروج از دادگستری زوج با اسلحه‌ای که با خود حمل کرده سه نفر را کشته و یک نفر را مجروح می‌کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: ضارب با اسلحه خود همسر، برادر همسر و وکیل همسر را به قتل رسانید که همان لحظه دستیگر می‌شود و دادستانی و بازپرس قتل پس از وقوع جرم در صحنه قتل حاضر شده و پس از تحقیقات اولیه قاتل روانه زندان می‌شود.

وی افزود: بنده به همراه مسئول حفاظت دادگستری و بازپرس مسئله را رصد کردیم و از مجموعه دادگستری درخواست داریم تا در روند رسیدگی به مسئله حق را درنظر گرفته و جهت رسیدگی به این موضوع هر چه سریع‌تر اقدام کند.

رستمی اضافه کرد: در همان روز واقعه نیز با جمعی از همکاران جهت تسلی خانواده مرحومه پریوش ظفری به منزل پدر ایشان مراجعه کردیم.

وی گفت: کانون وکلای نیز بیانیه‌ای توسط روابط عمومی و کمیسیون حقوق بشر در محکومیت این جنایت اعلام کرد، تعدادی از همکاران نیز داوطلبی خود را جهت وکالت مرحومه پریوش ظفری اعلام کرده‌اند.

وی در خصوص احساس امنیت در جامعه افزود: چنین اتفاقاتی تهدید کننده امنیت و آرامش روانی اجتماع است، امنیت اجتماعی به مخاطره افتاده و باید با جدیت به این مسئله رسیدگی شود تا کسی مرتکب خطا نشود، امنیت باید در جامعه گسترش داده شود بطوری‌که کسی حتی فکر خطا کردن نیز به ذهن کسی خطور نکند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: موردی که تا حدودی موجب دیدگاه منفور نسبت به قضاوت و وکالت شده است عملکرد صدا و سیما در شناساندن این مورد به مردم است که در رخ دادن چنین حادثه‌هایی بی‌تاثیر نیست، لذا از صدا و سیما و مجلس‌نشینان تقاضامندیم چهره بهتری را از چنین شغل پرمخاطره و شریفی به مردم نشان دهند، نقش رسانه اثر پررنگی را در روشنگری و سالم‌سازی ذهنیت عموم مردم دارد.

وی ادامه داد: در قانون اساسی که اساس و اعتبار اصلی قوانین محسوب می‌شود نیز گفته شده که  حق آزادانه به وکیل داده شود چراکه اولا دادرسی عادلانه بدون حضور وکیل محقق نخواهد شد، دوما وکیل مستقل می‌تواند آزادانه و بدون هیچگونه ترسی از ابطال پروانه کار خود از موکل خود دفاع کند؛ پس روشنگری نسبت به امور وکالت را حمایت مسئولین مربوطه و صدا و سیما از این حرفه را می‌طلبد.

رستمی با اشاره به مخاطرات شغل شریف وکالت، گفت: با وجود تمام مخاطراتی که در این حرفه وجود دارد باید اطلاع‌رسانی شود که وکالت کسب و کار نیست بلکه دفاع از حقوق کسی است که به وی اتهام زده‌اند و روند بررسی این قضیه خود زمان‌بر و همچنین پرمخاطره است چراکه در این مسیر احتمال تهدیدها و حتی اتفاق تلخی که چند روز پیش شاهد آن بودیم را دارا است.

وی در پایان ضمن عرض تسلیت به جامعه وکالت و با آرزوی صبر فراوان برای خانواده‌های متوفی، گفت: اگر عموم مردم شکایت و یا اعتراضی نسبت به وکیل خود دارند می‌توانند به دادسرای عدالت قضات مراجعه کنند که در آن‌جا به مسائل شهروندان عزیز در این مورد رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول