اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تولید نسخ الکترونیکی به 92 درصد رسیده است/ صدور مجوز احداث درمانگاه دندی تا پایان سال

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان حذف دفترچه را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تولید نسخ الکترونیکی به 92 درصد رسیده است و در این راستا راه‌کارهایی برای مواقع بحرانی از جمله قطع اینترنت هم پیش‌بینی شده است.

تولید نسخ الکترونیکی به 92 درصد رسیده است/ صدور مجوز احداث درمانگاه دندی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به فعالیت دو بیمارستان با 220 تخت و پنج مرکز ارائه خدمات سرپایی ملکی تامین اجتماعی در سطح استان به بیمه شدگان اشاره و اظهار کرد: در این راستا طی سال‌گذشته بدون احتساب اسفندماه که مردم از مراجعه به مراکز درمانی اجتناب می‌کردند 985 هزار ویزیت سرپایی و 18 هزار و 800 مورد بستری، 7 هزار و 635 عمل جراحی و 4 هزار موالید در این مراکز ثبت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان تکمیل اجرای نظام ارجاع داخلی برای بیماران قلبی، دیابتی، فشار خون و بیماران مزمن روانی را از جمله اقدامات شاخص این سازمان اعلام و تصریح کرد: برای 23 هزار بیمه شده مشمول این بیماری‌ها پرونده الکترونیک تشکیل شده است.

وی افزود: طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی که از چند سال پیش در مراکز ملکی تامین اجتماعی آغاز شده بود، از اول اسفندماه برای همه مراکز و بیمه‌شدگان عملیاتی خواهد شد.

محمدی به کسب رتبه برتر توسط دو بیمارستان امام حسین (ع) و امید ابهر طی چند سال‌گذشته در حوزه اعتبار بخشی اشاره و تاکید کرد: این رتبه‌بندی بر اساس 2 هزار و 300 آیتم انجام می‌شود و بیمارستان امید ابهر در سال گذشته رتبه نخست را در این ارزیابی کسب کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان به اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های ملکی این سازمان طی سال‌های 97 و 98 اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح با توقف در سال گذشته بار دیگر آغاز شده و در نیمه دوم سال‌جاری 33 میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد که ارتقای بخش nicu بیمارستان امام حسین با 9 میلیارد تومان تا پایان سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

وی از دیجیتالی شدن رادیولوژی‌های مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: فعالیت بیمارستان امام حسین (ع) در حوزه زایمان بی‌درد و زایمان در آب همواره مورد تقدیر قرار گرفته است به طوری که سزارین در این مرکز به زیر 30 درصد رسیده است.

محمدی به هزینه 192 میلیارد تومانی تامین اجتماعی در ارائه خدمات غیرمستقیم اشاره و تصریح کرد: در این حوزه طی سال‌گذشته 3 میلیون و 900 مراجعه به این مراکز انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با تاکید بر همکاری این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پذیرش و درمان بیماران کرونایی گفت: بیمارستان‌های امام حسین (ع) و امید ابهر در مجموع 100 تخت به این بیماران اختصاص دادند و طی این مدت یک هزار و 800 بیمار در این مراکز پذیرش و درمان شدند که متاسفانه 97 نفر از آن‌ها فوت کردند.

وی تعداد نیروهای همکار با تامین اجتماعی در مراکز درمانی درگیر شده با ویروس کرونا را 256 نفر اعلام کرد و افزود: 15 پزشک از جمله هر دو متخصص عفونی بیمارستان‌های امام حسین (ع) و امید ابهر هم مبتلا به بیماری کووید 19 شدند.

محمدی حذف دفترچه را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تولید نسخ الکترونیکی به 92 درصد رسیده است و در این راستا راه‌کارهایی برای مواقع بحرانی از جمله قطع اینترنت هم پیش‌بینی شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد وضعیت صدور مجوز درمانگاه برای دندی گفت: مجوز احداث این مرکز یکبار به صورت احداث توسط سرمایه‌گذار (خیرساز) و تجهیز توسط سازمان صادر شد، ولی استان با آن موافق نبود، از این رو قرار است تا پایان سال مجوز آن تا پایان سال ابلاغ شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول