اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

75 درصد روستاهای کشور به شبکه توزیع آب شرب سالم متصل شدند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر آبرسانی به روستاها و مناطق محروم کشور حدود 75 درصد از روستاهای کشور از شبکه توزیع آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

75 درصد روستاهای کشور به شبکه توزیع آب شرب سالم متصل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمد امید ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به روستاهای مرزی شهرستان اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای کشور از پروژه‌های اولویت‌دار بوده که با همکاری و تعامل وزارت نیرو و با جدیت  در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و بنا به دستور مقام معظم رهبری مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها و مردمان عشایر تخصیص یافت که خون جدید در رگ روستاهای کشور در راستای آبرسانی شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از محل این اعتبارات خطوط انتقال ۱۰ هزار روستا که دارای مشکلاتی بودند تعویض شد.

* در هفته ۴۰ روستا از آب شرب کشور بهره‌مند می‌شوند
وی بیان کرد: در حال حاضر آبرسانی به روستاهای کشور شدت گرفته و در هفته ۴۰ روستا از آب شرب کشور بهره‌مند می‌شوند.
امید گفت: حدود 75 درصد از روستاهای کشور به شبکه توزیع  آب شرب سالم متصل شدند.
وی ابراز کرد: حوزه شهرستان گنبدکاووس از مناطق حساس بوده و میانگین برخورداری روستاهای آن از آب شرب پایین‌تر از میانگین استانی و کشور است و همه باید با همکاری یکدیگر در آبرسانی به این روستاهای مرزی کمک کنیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:با رایزنی‌های انجام شده با آقای جانباز قرار شد پروژه آبرسانی مجتمع روستایی نوار مرزی جزو پروژه‌های اولویت‌دار قرار گرفته و به صورت ویژه برای اجرای آن مساعدت شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول