اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیش‌بینی ۶ پروژه پیشران فناوری برای اصفهان/ سایت تولید آب شیرین در استان ایجاد می‌شود

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان گفت: ۶ پروژه پیشران فناوری بر اساس ظرفیت‌های اصفهان پیش‌بینی شده است که ایجاد اولین مرکز بازی درمانی، ایجاد سایت تولید آب شیرین و تبدیل اصفهان به قطب فناوری‌های نوین در گلخانه از جمله آن‌ها است.

پیش‌بینی ۶ پروژه پیشران فناوری برای اصفهان/ سایت تولید آب شیرین در استان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کوروش خسروی بعد از ظهر امروز در جلسه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دبیرخانه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان را با کمک دستگاه‌های مربوطه تشکیل دادیم، شرکت‌‌های را در زمینه‌های پیش‌بینی شده شناسایی کرده‌ایم و برخی از این شرکت‌ها کار خود را نیز آغاز کرده‌اند.

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان افزود: بحران‌های زیست محیطی اصفهان که به دلیل توسعه صنعت است، دامن‌گیر شهر شده است و برای رهایی از مشکلات پیش آمده باید اقتصاد دانش‌بنیان را در پیش بگیریم.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان در سال ۸۹ تصویب شد و از سال گذشته دبیرخانه این منطقه ایجاد شد؛ باید کاری کنیم که طبقه خلاق در یک مجموعه جمع شوند.

خسروی خاطرنشان کرد: در نظر داریم محور شمال به جنوب اصفهان را به محور نوآوری شهر تبدیل کنیم؛ برای اولین‌بار برنامه توسعه فناوری استانی در اصفهان طراحی شده است و امیدواریم این طرح در سایر استان‌‌ها نیز اجرا شود.

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان یادآور شد: ۶ پروژه پیشران فناوری بر اساس ظرفیت‌های اصفهان پیش‌بینی شده است که ایجاد اولین مرکز بازی درمانی، ایجاد سبد کاملی از فناوری‌های مدیریت پسماند، ایجاد مجموعه کامل و ارائه خدمات سلامت دیجیتال، ایجاد سایت تولید آب شیرین و تبدیل اصفهان به قطب فناوری‌های نوین در گلخانه از جمله آن‌ها است.

عباس رضایی نیز در این نشست اظهار داشت: هر استانی ظرفیت‌هایی دارد و یکی از ظرفیت‌های اصفهان نیروی انسانی خوب است، اولین شهرک علمی و تحقیقاتی در کشور در اصفهان دایر شد که در سطح کشور مطرح است و این به خاطر ظرفیت‌هایی است که اصفهان دارد.

استاندار اصفهان افزود: از سال‌های گذشته زحمات زیادی برای منطقه ویژه علم و فناوری کشیده شده است و برای ساختارمند شدن به کمک نیاز داریم؛ این طرح چندین سال متوقف مانده بود و برای ایجاد این منطقه دبیرخانه تشکیل شده است.

وی در پایان گفت: راحت‌ترین راه برای پیشبرد منطقه ویژه علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدواریم بتوانیم مسائل و مشکلات این موضوع را برطرف کنیم.

سید حسن قاضی‌عسگر نیز در مورد ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان گفت: دانش‌فنی مورد نیاز کشور را در داخل کشور تولید کنیم تا از این جهت وابستگی به کشورهای خارجی نداشته باشیم.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: توانمندی‌های زیادی در کشور داریم اما تاکنون هم‌افزایی نبوده است تا حداقل یک دانش‌فنی مشخص به دست بیاید؛ در کنار هم قرار گرفتن برخی شرکت‌ها در اصفهان اتفاقات خوبی را رقم زده است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول