اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اما و اگرهای آرای مردمی جشنواره فیلم فجر/ کدام مخاطب در نظرسنجی شرکت می‌کند؟

عملیات تعویض شرکت ارسال‌کننده پیامک در روزهای پایانی جشنواره باعث می‌شود با توجه به گذشت 7 روز از برگزاری بعید است مخاطبی که روز اول جشنواره فیلمی را دیده به پیامک ارسال‌شده از سوی جشنواره فیلم فجر توجهی کرده و در نظرسنجی شرکت کند.

اما و اگرهای آرای مردمی جشنواره فیلم فجر/ کدام مخاطب در نظرسنجی شرکت می‌کند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، همه ساله مسئولیت صیانت از آرای مردمی برعهده خانه سینما بود. ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران فعالیت می کردند تا در ایام جشنواره از آرای مردمی صیانت کرده و فیلم منتخب مردم از نگاه تماشاگران که برای تهیه کنندگان اهمیت خاصی دارد همچنین یکی از جوایز مهم و ارزنده جشنواره به شمار می آید دقت لازم صورت گیرد.

امسال با توجه به راه اندازی سامانه سمفا و بلیت فروشی به صورت الکترونیک دیگر نیازی به ستادی جهت صیانت از آرای مردمی احساس نشد و خانه سینما نیز این مسئولیت را در جشنواره سی و نهم عهده دار نشد.

اما امروز به یکباره از سوی روابط عمومی اعلام شد که : «با توجه به وصول گزارش‌هایی مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های بخش «آرای مردمی» به اطلاع مخاطبان گرامی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر می‌رساند با تعویض شرکت ارسال‌کننده پیامک، در روز شنبه ۱۸ بهمن ماه برای تمام بینندگانی که در آرای مردمی شرکت نکرده‌اند (اعم از آنکه پیامک دریافت نکرده‌اند یا پاسخ نداده‌اند) مجدداً پیامک ارسال می‌شود.»

متاسفانه این عملیات (تعویض شرکت ارسال کننده پیامک) در روزهای پایانی جشنواره اتفاق می افتد که با توجه به گذشت 7 روز از برگزاری بعید است که مخاطبی که روز اول جشنواره فیلمی را  دیده به پیامک ارسال شده از سوی جشنواره فیلم فجر وقعی نهد و در نظرسنجی شرکت کند و آمار ارایه شده از سوی سمفا هم گواه عدم ارسال پیامک به مخاطبان است.

به طور نمونه  فیلم سینمایی «شیشلیک » که در میان آثار نمایش داده شده بیشترین اقبال را از سوی مخاطبان داشته است با بلیت فروش رفته 15498 و تعداد بیننده 7022 در کل کشور تنها 1232 نفر  به فیلم رای داده اند.

همچنین فیلم سینمایی «ابلق» که در رتبه دوم فروش بلیت قرار داد با 14988 بلیت فروخته شده و تعداد بیننده 6156 در کل کشور تنها 1144 مخاطب به فیلم رای داده اند.

فیلم سینمایی «بی همه چیز» که در رتبه سوم توجه مخاطب قرار گرفته است با بلیت فروخته شده 14167 و تعداد بیننده 5723 در کل کشور تنها 1207 مخاطب به فیلم رای داده اند.

حال باید دید با توجه به گذشت زمان و تغییر سرویس ارایه پیامک ارای مردمی فیلم ها تغییر می کند و مخاطب در این نظرسنجی مهم برای صاحبان آثار شرکت خواهد کرد. این در شرایطی است که با توجه به سامانه الکترونیک و گزارش لحظه ای دوستان برگزار کننده جشنواره امکان ارزیابی و دقت نظر بیشتری را در اختیار داشتند که متاسفانه در این امر مهم بی توجهی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول