اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

ارتقاءآگاهی سایبری دانش آموزان در دستورکار پلیس فتا/ صفحه‌ «کودکان سایبری» افتتاح شد

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از طراحی صفحه کودکان سایبری خبر داد و گفت: در این صفحه محتواهای آموزشی در قالب کلیپ، عکس نوشته، داده نما، کتاب‌های آموزشی و هشدارهای پلیسی به‌صورت روزانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ارتقاءآگاهی سایبری دانش آموزان در دستورکار پلیس فتا/ صفحه‌ «کودکان سایبری» افتتاح شد

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع ارتقاء آگاهی های اجتماعی در خصوص شیوه‌های صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب های فضای مجازی بر‌‌ کودکان اشاره و اظهارداشت: با توجه به اینکه حجم فعالیت آنلاین کودکان در فضای مجازی بسیار زیاد بوده و در قالب اپلیکیشن شاد و آموزش‌های آنلاین فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند لازم است تا آموزش‌های لازم برای حضور مناسب در فضای مجازی ارائه و بستری فراهم شود تا کودکان و والدین آنها به سهولت بتوانند به این محتوا دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در همین راستا، پلیس فتا اقدام به طراحی صفحه کودکان سایبری به آدرس https://www.cyberpolice.ir/cyberkids کرده و محتواهای آموزشی در قالب کلیپ، عکس نوشته، داده نما، کتاب‌های آموزشی، هشدارهای پلیسی را به‌صورت روزانه در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

وی گفت: پلیس فتا همواره به اولویت پیشگیری بر درمان اعتقاد داشته و سعی دارد با اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح، کاربران را از دام‌های مجرمان سایبری مطلع کرده و مجرمان را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارد. 

سرهنگ رجبی به شیوه‌های مراقبت از فرزندان در فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: استفاده کودکان و نوجوانان از فناوری اطـلاعات، در صورت نداشتن علم استفاده از آن می‌تواند نگران‌کننده باشد بنابراین نقش پدر و مادر در این زمینه، بسیار پررنگ است.

وی افزود: والدین می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و نظارت درست بر نحوه استفاده فرزندان، از این معضل پیشگیری کنند؛ استفاده از نرم‌افزارهای کنترل والدین می‌تواند راهکاری مناسب در این زمینه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول