اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

کارگزاران نظام موضع واحدی درباره مسائل اساسی کشور داشته باشند/ رئیسی در انتخابات شرکت کند با اقبال شورای وحدت مواجه می‌شود

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی رویکردهای مختلف در دولت‌های مختلفی می‌بینیم در حالی که کارگزاران نظام باید در این مسائل اساسی رویکردهای واحد داشته باشند.

کارگزاران نظام موضع واحدی درباره مسائل اساسی کشور داشته باشند/ رئیسی در انتخابات شرکت کند با اقبال شورای وحدت مواجه می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۹بهمن‌ماه) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار شد، اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف در چهل و یک سال گذشته افتخار کردنی است.

وی افزود: کشور در شرایطی هست که مشکلاتی وجود دارد و باید به تلاش مستمرمان برای رفع مشکلات ادامه دهیم. 

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه هر روز و هفته در ایران سخن از آمریکاست و هر روز و هفته در آمریکا سخن از ایران هست، اظهار داشت: غیر از موضع امام و رهبری، در دولت‌های مختلف رویکردهای مختلف در مورد آمریکا می‌بینیم و در بحث اقتصاد مقاومتی رویکردهای  مختلف در دولت‌های مختلفی می‌بینیم در حالی که کارگزاران نظام باید در این مسائل اساسی رویکردهای واحد داشته باشند.

متکی خاطرنشان کرد: روحانیت جامعه ما در قالب های تشکیلاتی جدا از نقش تاثیرگذار در مبارزات انقلاب در ۴۲ سال گذشته نقش کارساز، وحدت آفرین و همگام و همراه با مردم داشته است. در همین راستا جامعه روحانیت در سالهای اخیر تلاش کرده تا با ایجاد تحول در ساختار خود دست به ابتکار جدید بزند تا با دعوت از احزاب و تشکل های سیاسی و فعال جامعه برای همگرایی و نقش آفرینی جمعی بهتر این تشکل‌ها اثرگذار باشد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: در دو سال گذشته استقبال قابل توجه احزاب از این دعوت منجر به حرکتی جدیدی به نام شورای وحدت شد. این شورا در سازوکاری شفاف، منطقی، فراگیر و قابل دفاع با مشارکت همه تشکل ها و اقشار در یک جلسه عمومی ساماندهی شد و خود جامعه روحانیت در یک حد محدودی برای خود این مشارکت را پذیرفت.

وی افزود: در جلسه ای که بیش از ۴۰ تشکل و حزب حضور داشتند درباره وحدت عملی بحث شد و مقرر شد که بلوکهای حزبی را به عنوان نمایندگان احزاب ایجاد کنیم. این بلوک ها با معرفی ۷ یا ۸ حزب یک کمیته را برای نمایندگی یک مجموعه انتخاب می‌کنند.

 متکی ادامه داد: ضلع دوم این مثلث جامعه روحانیت بود که سه نفر را به عنوان نمایندگان خود معرفی کرد و ضلع سوم نیز اقشار بودند که بانوان به عنوان نیمی از جامعه و بخشی از تشکلهای پیشرو از جمله اساتید، دانشگاهها، هیئت ها و رزمندگان را شامل می‌شود. 

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان عنوان کرد: ما در یک انتخاب دموکراتیک و دعوت از تشکل های دانشجویی  تشکل‌های اشاره شده را شکل دادیم و به این ترتیب شورای وحدت کار خود را با شکل گیری رسمی آغاز کرد. 

وی افزود: این شورا در یک نگرش مدت مدت به کار خود نگاه کرده و جامعه روحانیت در نظر دارد که کمک کند تا همگرایی جریان های همراه و همفکر ساماندهی شود. مجموعه های همسو بعد از انتخابات کار خود را ادامه داده تا محورهای اصلی و موضوعات مختلف در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد و راه حل‌های دقیق و کارآمدی در این حوزه به دست بیاید. 

متکی گفت: در دولت های مختلف رویکردهای مختلفی در ارتباط با آمریکا وجود دارد. همواره در ایران سخن از آمریکا و نحوه تعامل با این کشور است. ما چه برداشتی از آمریکا داریم و چگونه او را تعریف میکنیم و چه تعاملی بر آمده از نظام از آن داریم؟ اینها سوالاتی است که باید به آنها به شکل ساختاری پاسخ داد. همچینن در بحث اقتصاد مقاومتی رویکردهای مختلفی از سوی دولتهای مختلف داریم. در حالی که نظام باید در ارتباط با موضوعات کلان دیدگاه های واحد و منسجمی داشته باشد که برآمده از نظام باشد.

متکی با بیان اینکه اولین اقدام شورای وحدت ایجاد هیئت اجرایی آنهم بر اساس اصول دموکراتیک بود، گفت: هیئت اجرایی دو وظیفه دارد یک وظیفه مقطعی در این دوره زمانی که بحث انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می‌کند د یک وظیفه بلند مدت که برنامه ‌ریزی  برای حل ساختاری مشکلات کشور است. 

وی افزود: ما برای ورود به ریاست جمهوری ساختاری را تصویب کردیم که بر این اساس ۹ کار گروه ستادی و تولید محتوا در این هیئت اجرایی داریم. در یکی از این کارگروه ها که اقشار اجتماعی است ۱۵ کمیته تعریف شده تا تمامی اقشار عضو را در بر بگیرد. برای هر یک از این کمیته‌ها  ۲۱ نفر دعوت شده‌اند و رئیس این کمیته‌ها نیز توسط اعضای خود آن کمیته ها انتخاب شده اند. 

متکی ادامه داد: در تهران در ۲۲ منطقه شهرداری هسته های، کارگران، دانشجویان و کارمندان،  جوانان، زنان و فرهنگیان را ایجاد کرده ایم. این هسته‌ها می‌توانند تا ۳۰ نفر عضویت داشته باشند. بیش از نیمی از این کمیته‌ها تشکیل شده است و تا پایان بهمن ۱۵ کمیته ما شکل میگیرد و اسفند ماه با رعایت تمامی نکات بهداشتی نشست‌های این کمیته ها در قالب همایش های ۲۰۰ نفره برگزار می‌شود تا مجموعه بررسی های اقشاری منتهی به تعیین مانیفست برای انتخابات می شود.

متکی در پاسخ به سوالی مبنی بر نسبت شورای وحدت با دیگر تشکل‌های انتخاباتی اصولگرایان از جمله شورای ائتلاف گفت: وحدت و عدم تخریب دو کلمه رمز ما برای تعامل و اساسا نسبت ما به عنوان شورای وحدت با مجموعه های دیگر اصولگرا است. ما در واقع به دنبال این هستیم که رودها در نهایت به هم بپیوندند. البته پیش از تشکیل شورای وحدت طی نشست های متعدد این مبانی را پیگیری کردند که همه در کنار هم قرار بگیریم تا در یک فضای دموکراتیک و شفاف صورت گیرد البته هنوز به نتیجه نرسیده ولی ادامه دارد و ما امیدواریم که به نتیجه مطلوب خود برسد ولی تا آن زمان رویکرد ما حمایت از وحدت و پرهیز از تخریب است. 

وی در پاسخ به این پرسش که جامعه مدرسین در شورای وحدت چه نقشی دارد، اظهار کرد: در این شورا گفت‌وگوهایی میان اعضا و به خصوص اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت با جامعه مدرسین بوده است و اعلام شده که اگر جامعه مدرسین جدای از بخش کلی خود تصمیم به ورود به بحث انتخابات و مصادیق بگیرد در خدمتشان باشیم.

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب درباره مکانیزم انتخاب نامزد نهایی در شورای وحدت گفت:  نامزدها در شرایط فعلی زیاد هستند و این کثرت نامزدها اختصاص به یک طیف ندارد و هر کس این روزها احساس می کند توانایی حضور در عرصه را دارد، کاندیداتوری خود را اعلام می‌کند ولی به هر حال کثرت کاندیداها در نهایت به پایین آمدن شانس پیروزی برای یک جریان سیاسی منجر می شود. 

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب در مورد بررسی شخصیت‌هایی چون آیت‌الله رئیسی و محمدباقر قالیباف در شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در مورد هیچکدام از این افراد در شورای وحدت صحبتی نشده ولی بنظر من اگر آقای رئیسی در صحنه انتخابات حضور داشته باشند با توجه به عملکردی که از سال96 تا کنون از خود نشان داده است، با اقبال خوبی از سوی اعضای شورای وحدت مواجه خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول