اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

واردات محصولات دخانی توسط شرکت ملی دخانیات موجب تعدیل کارگر ایرانی شده است

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: شرکت دخانیات ایران طی سنوات اخیر اقدام به افزایش واردات محصولات دخانی از کمپانی‌های خارجی کرده و موجب خروج ارز و کاهش تولید و تعطیلی واحدهای دخانیات و تعدیل نیروهای آن شده است.

واردات محصولات دخانی توسط شرکت ملی دخانیات موجب تعدیل کارگر ایرانی شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 19 بهمن) در جلسه علنی مجلس و قرائت گزارش این کمیسیون درباره درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات ایران اظهار داشت: در اجرای ماده (212) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نظر به اظهارات متقاضی مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده، موضوع تحقیق و تفحص در جلسه رسمی مورخ 8 دی ماه 99 کمیسیون با حضور 17 نفر از حاضرین نمایندگان عضو کمیسیون و متقاضی تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در 5 محور به تصویب رسید.

وی با اشاره به محورهای تحقیق و تفحص افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی و نامگذاری سال‌های اخیر با محوریت ضرورت توجه به تولید ملی، چرا شرکت دخانیات ایران طی سنوات اخیر اقدام به افزایش واردات محصولات دخانی از کمپانی های خارجی کرده که این امر موجبات خروج ارز از کشور و کاهش تولید و بعضا تعطیلی واحدهای دخانیات و تعدیل نیروهای این بخش شده و همچنین کاهش اراضی زیر کشت توتون را در پی داشته است؟

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: معیار انتصاب مدیران در شرکت دخانیات ایران بر چه مبنایی می باشد؟ طی سالیان اخیر افراد فاقد سوابق کاری متناسب و بعضا محکومین قضایی در سمت‌های مدیریتی و معاونت گمارده شده‌اند؟

فیروزی با اشاره به دیگر محورهای تحقیق و تفحص اظهار داشت: علت بازنگری و عدم همکاری در قراردادهای تامین کنندگان مواد اولیه شرکت ملی دخانیات ایران چیست؟

وی گفت: در نحوه ارزش گذاری و فروش برند بیستون بدون انجام مزایده و اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی شفافیت وجود نداشته است ضمن اینکه باید علت کاهش سهم شرکت دخانیات ایران در بازار سیگار کشور در سال اخیر مشخص شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول