اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتقاد شورای شهری‌ها به عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن در پایتخت

عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد نسبت به در دسترس قرار نگرفتن لیست ساختمان‌های ناایمن برای عموم مردم گفت: شهروندان باید بدانند با رفت و آمد به کدام ساختمان‌ها جانشان به خطر می‌افتد.

انتقاد شورای شهری‌ها به عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن در پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره ساختمان‌های ناایمن در پایتخت اظهار داشت: پس از حادثه ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا اطهر شورای شهر در راستای ایفای وظایف خود و جلوگیری از تکرار این حوادث سال گذشته مصوبه‌ای را با عنوان الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود در برابر خطر آتش‌سوزی به تصویب رساند.

وی افزود: در این طرح مقرر شد که شهرداری تهران طی 4 ماه پس از تصویب این مصوبه نسبت به راه‌اندازی سامانه برخط اقدام کند. به صورتی که دسترسی لازم برای شهرداری‌های مناطق، مراجع قضایی و همه شهروندان فراهم باشد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ اخیراً مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده که امکان انتشار این اطلاعات وجود نخواهد داشت و قضیه منتفی شده است.

نظری تصریح کرد: تا کنون چه اندازه به اخطار به ساختمان‌های ناایمن موفق بوده‌ایم چرا باید پا بر روی یکی از شعارهای اصلی خود که شفافیت است بگذاریم؟ با مخفی نگه داشتن لیست اماکن ناایمن تهران به شعارها و آرمان‌های خود پشت خواهیم کرد و شهرداری مکلف است مصوبات شورا را اجرا کند یا باید طی لایحه‌ای اصلاح یا القاء آن را از شرایط بخواهد.

وی تصریح کرد: وضعیت ساختمان‌های ناایمن باید تعیین تکلیف شود و به مردم بگوییم با رفت و آمد به کدام ساختمان‌ها جانشان به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول