اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عدالت در شهرهای کوچک صنعتی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده رعایت نمی‌شود

نماینده ساوه در مجلس گفت: در قانون برنامه ششم توسعه، مالیات بر ارزش افزوده از شهرستانی به استانی تغییر کرد و توزیع آن بر اساس شاخص جمعیت لحاظ شده ولی متاسفانه عدالت در شهرهای کوچک صنعتی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده رعایت نمی‌شود.

عدالت در شهرهای کوچک صنعتی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 19 بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر اساس عدالت است اما متأسفانه با اصلاح ماده‌ای از قانون برنامه ششم توسعه، عدالت در شهرهای کوچک صنعتی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده رعایت نمی‌شود.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، مالیات بر ارزش افزوده از شهرستانی به استانی تغییر کرد و توزیع آن بر اساس شاخص جمعیت لحاظ شد. این تغییر باعث شد برخی شهرها متضرر و برخی منتفع شوند، ما مخالف منتفع شدن برخی شهرها نیستیم اما شهرستان ساوه ضرر بسیاری داشته است.

نماینده ساوه در مجلس تصریح کرد: در سال 95 عوارض مالیات بر ارزش افزوده ساوه 100 میلیارد تومان بود که دو سال بعد با اجرای قانون برنامه ششم این رقم به 35 میلیارد تغییر پیدا کرد؛ این در حالی است که مشکلات متعددی بر ساوه مترتب شد که نتیجه صنعتی بودن آن است از این رو می‌خواهیم در قانون برنامه هفتم توسعه سهم شهرهای پایه جداگانه لحاظ شود.

علی نیکزاد در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه فلسفه جمهوری اسلامی استقرار عدالت اجتماعی است اظهار داشت: در سفرهای استانی مشخص شد که شهرداری‌ها نیز به این موضوع اعتراض دارند بنابراین باید در قانون توسعه هفتم این نکته لحاظ شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول