اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

انحصار سازمان بنادر برای فعالیت یک شرکت بیمه‌ای در منطقه ویژه امیرآباد

یک منبع آگاه در صنعت بیمه گفت: سازمان بنادر به خاطر قراردادی که با شرکت بیمه البرز منعقد کرده به هیچ شرکتی اجازه تاسیس شعبه و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد را نمی‌دهد در حالی که سهم پرتفوی سازمان بنادر از این منطقه فقط 30 درصد است.

انحصار سازمان بنادر برای فعالیت یک شرکت بیمه‌ای در منطقه ویژه امیرآباد

یک منبع آگاه در صنعت بیمه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تمایل شرکت‌های بیمه‌ای برای تاسیس شعبه و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، اظهارداشت:‌ چندین شرکت بیمه تمایل به سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه دارند که یکی از این مناطق بندر امیرآباد است.

وی با بیان اینکه ایجاد شعبه در یک منطقه معمولا هزینه‌بر است و بعد از 3 تا 4 سال می‌تواند به سود برسد، اظهارداشت: از دو سه ماه قبل ما این موضوع را پیگیری کردیم و در نهایت با مدیرکل بندر امیرآباد که رئیس منطقه ویژه امیرآباد است گفت‌وگو کردیم و درخواست ما این بود که به ما 200 متر زمین بدهند تا بتوانیم شعبه تاسیس کنیم و به مشتریان خدمات بدهیم. 

این مقام آگاه تصریح کرد: پرتفوی منطقه حدود 30 درصد برای بندر امیرآباد و 70 درصد باقی مانده برای بخش خصوصی است و هیچ ربطی به سازمان بنادر ندارد. سازمان بنادر یک مناقصه‌ای برای کارهای بیمه‌ای خودش برگزار کرده و شرکت بیمه البرز این مناقصه را برنده شده است.

وی افزود: سازمان بنادر می‌گوید به دلیل اینکه ما با شرکت بیمه البرز قرارداد داریم به هیچ شرکت بیمه‌ای دیگری اجازه فعالیت در منطقه ویژه امیرآباد را نمی‌دهیم. در صورتی که سهم سازمان بنادر از کل منطقه ویژه امیرآباد فقط 30 درصد است و نمی‌تواند برای 70 درصد دیگر که مردم هستند تصمیم‌گیری کند. 

این مقام آگاه در صنعت بیمه گفت: جالب آنکه سازمان بنادر با شرکتی قرارداد بسته که شعبه‌ای در منطقه ویژه امیرآباد ندارد و اگر لازم به دریافت خسارت و ارائه مستندات باشد، مردم باید به شعبه این شرکت بیمه در ساری یا بهشهر بروند.

این مقام مسئول اظهارداشت: قراردادی که منطقه ویژه امیرآباد با بیمه البرز داشته فقط برای نهادها و بخش‌های زیرمجموعه خودش اعتبار دارد و نمی‌تواند برای یک منطقه چنین تصمیمی بگیرد؛ چون یک بازار انحصاری برای یک شرکت بیمه به‌وجود می‌آورد. ایجاد چنین انحصاری برخلاف قوانین کسب و کار به‌ویژه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

وی تاکید کرد: سازمان بنادر می‌تواند با برنده مناقصه خود قرارداد ببندد و هیچ اعتراضی در این زمینه نداریم اما نمی‌تواند مانع از فعالیت شرکت‌های بیمه در منطقه امیرآباد و ارائه خدمات سایر اشخاص حقیقی و حقوقی شود. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول