اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مسئولان نباید سیگنال افزایش قیمت مسکن بدهند/ شرکت عمران پردیس چه نفعی از افزایش قیمت می برد؟

یک کارشناس مسکن گفت: اظهارات تحریک کننده قیمت مسکن از سوی مسئولین پردیس مربوط به این یک بار نیست و سابقه دارد، بنابراین نقش این اظهارات در افزایش قیمت مسکن باید توسط نهادهای نظارتی مشخص شود.

مسئولان نباید سیگنال افزایش قیمت مسکن بدهند/ شرکت عمران پردیس چه نفعی از افزایش قیمت می برد؟

فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن انتقاد از نحوه مدیریت شرکت عمران شهر جدید گفت: اینکه مدیر عامل یک شرکت دولتی در صحبت‌های خود برای افزایش قیمت مسکن پردیس زمینه‌سازی کند امر قابل تاملی است و باید دید به چه دلیل این مقام مسئول شرکت عمران از زمزمه افزایش قیمت مسکن مهر در پردیس صحبت کرده است.

این کارشناس مسکن با اشاره به دلایل مطرح شدن زمزمه افزایش قیمت مسکن‌های پردیس از سوی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید این منطقه، تاکید کرد: به نظر می‌رسد، شرکت عمران شهرهای جدید پردیس به واسطه در اختیار داشتن زمین‌های این محدوده در افزایش قیمت مسکن پردیس ذی نفع است و همین امر تلاش آن‌ها برای افزایش قیمت را توجیه می‌کند.

*فعالیت شرکت عمران شهر جدید همزمان با فعالیت شهرداری معنا ندارد

وی در بیان اینکه رفتار شرکت عمران شهر جدید پردیس کاسب کارانه‌ است، افزود: به لحاظ قانونی زمانی که یک شهر جدید به مرحله‌ای از بلوغ می‌رسد که شهرداری و فرمانداری در آن شکل می‌گیرد، دیگر فعالیت شرکت عمران شهر جدید معنا ندارد و این شرکت‌ها باید پس از شکل‌گیری شهرداری‌ها منحل شوند.

بیضایی، ضمن بیان اینکه فعالیت شرکت عمران شهرهای جدید در زمان شکل‌گیری شهرداری نادرست است، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید مشخص کند، دوره زمانی یک شرکت عمران شهر جدید چند سال است، آیا این فعالیت باید 100 سال طول بکشد یا 1000 سال به طول بینجامد.

* نهادهای نظارتی به مسئله خط دهی مسئولان به منظور افزایش قیمت مسکن ورود کنند

وی در پاسخ به اینکه تمام نشدن پروژه مسکن مهر دلیل فعالیت ادامه دار شرکت عمران شهرهای جدید است، ادامه داد: در تمام شهرهای بزرگ ساخت و ساز در جریان است و حتی مسکن مهر ناتمام در شهرهایی غیر از شهر جدید داریم، آیا باید برای آن‌ها هم شرکت عمران شهر جدید احداث کرد یا سازمان ملی زمین و مسکن و بخش خصوصی به همراه شهرداری‌ها این وظیفه را انجام می‌دهند.

این کارشناس مسکن ضمن تاکید بر اینکه اظهارات تحریک کننده قیمت مسکن از سوی مسئولین پردیس مربوط به این یک بار نیست و سابقه دارد، گفت: نقش این اظهارات در افزایش قیمت مسکن باید توسط نهادهای نظارتی مشخص شود، زیرا همین‌ صحبت‌ها زمینه افزایش فشار به مردم برای تامین اساسی ترین کالای مورد نیاز آن‌ها خواهد شد.  

به گزارش فارس، روز گذشته 18 بهمن ماه سال 99، مهدی هدایت، مدیر عامل شرکت عمران پردیس در بیان اینکه همزمان با اعلام این خبر زمزمه‌های گرانی مسکن در شهر پردیس به گوش می‌رسد، گفت: از قبل هم پیش بینی این موضوع می‌شد که همزمان با اعلام این خبر قیمت‌ها  افزایش یابد.

گفتنی است این اظهارات مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بازتاب منفی بسیاری از سوی مردم به همراه داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول