اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخی دنبال آسیب زدن به میراث معنوی امام راحل هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدترین جفا به امام خمینی (ره) این است که به میراث معنوی ایشان آسیب برسد و این درست ‌کاری است که حتی برخی افراد بزرگ‌شده بر سر سفره ایشان، در حال انجام آن هستند.

برخی دنبال آسیب زدن به میراث معنوی امام راحل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسین صفارهرندی بعدازظهر امروز در همایش فجرآفرینان انقلاب به مناسبت ایام‌الله دهه فجر که با حضور اقشار مختلف مردم و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد، با بیان اینکه نقش امام خمینی (ره) در انقلاب از مردم بالاتر است، اظهار کرد: درست است که اگر مردم نبودند، انقلاب پیروز نمی‌شد؛ اما رهبری یک جامعه است که به آن عینیت می‌بخشد و کاری که امام خمینی (ره) در دوران انقلاب کردند، این بود که مردم را به حرکت درآوردند، آن‌هم مردمی که در کنج عزلت خزیده و در بی‌خبری غرق بودند.

وی افزود: چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشته اما جفایی که در حق امام خمینی (ره) می‌شود، حتی از سوی کسانی که سر سفره ایشان بزرگ شدند، هنوز ادامه دارد و اینجا است که پیشکسوت‌های انقلاب اسلامی که زمان پیش از انقلاب را دیده و با ظهور امام خمینی (ره) در زندگی خودشان تحول دیده‌اند، باید معرفت ایشان را به نسل جوان انقلاب انتقال دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جوانانی که امروز ۳۰ و حتی ۴۰ ساله هستند، در دوران انقلاب و حیات امام خمینی (ره) کودک بودند و درک مستقیمی از معارف ایشان ندارند، ادامه داد: اینجا است که فضا برای برخی پدید می‌آید که بر ذهن و جان مردم و جوانان تصویرپردازی غیرواقعی از امام خمینی (ره) صورت دهند.

صفارهرندی با بیان اینکه منظور از تخریب چهره امام خمینی (ره) ضدانقلاب نیست؛ زیرا این گروه وظیفه‌شان تخریب انقلاب و چهره امام خمینی (ره) است، تأکید کرد: درد و مشکل این است که برخی در داخل به این امر دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان با امام خمینی (ره) طبیعی است؛ اما مشکل از آن ‌کسانی است که در سفره مادی و معنوی امام راحل نشستند و بزرگ شدند و رشد کردند، افزود: دهه فجر در زمره ایامی است که نام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بیشتر مطرح می‌شود و بهترین فرصت است که هدایت‌های امام (ره) و سیره ایشان را به مردم و جوانان ارائه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امروز در جماران، از آن خانه ساده سال‌های قبل که انسان یاد ساده‌زیستی امام خمینی (ره) می‌افتاد، اثری جز چند عکس و تصویر باقی نمانده و این موضوع انسان را دلگیر می‌کند.

صفارهرندی گفت: بروشورهایی که به‌عنوان معرفی امام (ره) در جماران به تازه‌واردها داده می‌شد، برای ما که امام خمینی (ره) را دیده بودیم و در خدمتش زانو زده بودیم و ایشان را می‌شناختیم، عجیب است؛ زیرا از آن انسان بزرگ که در زمان خودش بزرگ‌ترین تغییر را نه در کشور بلکه در جهان و منطقه رخ داد، هیچ نشانی وجود ندارد و تنها یک مجموعه عکس و نوشته‌ها در آن بروشورها قرار گرفته که گویا امام (ره) یک پیرمرد مهربانی است که دست بر سر بچه‌ها می‌کشید.

وی با بیان اینکه در جماران اثری از اینکه در زمان امام خمینی (ره) انقلاب شده، دو هزار و ۵۰۰ سال پادشاهی فروریخته و جنگ صورت گرفته و … نیست، تأکید کرد: سیاست‌زدایی و حکومت‌زدایی از ساحت امام ‌(ره) آن‌هم برابر کسی که بعد از ائمه اطهار (ع) تاکنون توانسته حکومت دینی در اسلام راه بیندازد، دیده می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از سوی دیگر این به‌ظاهر روشن‌فکران بزرگ‌ترین اراجیف را درباره میراث بزرگ امام خمینی (ره) مطرح می‌سازند که همان حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه است.

صفارهرندی گفت: بدترین جفا به امام (ره) این است که به میراث معنوی ایشان آسیب برسد و این با کسی که از شرایط کشور ناراضی است، تفاوت دارد؛ چراکه این روزها دلایل زیادی برای نارضایتی مردم وجود دارد، اما موضوع با اصل انقلاب و حاکمیت دینی نیست؛ مردم امروز حق دارند که ناراضی و ناراحت شوند، زیرا نگرانی‌های زیاد وجود دارد؛ اما افکار سنجی‌ها نشان می‌دهد که عمق نگاه افراد به‌گونه‌ای دیگر است.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های امام خمینی (ره) مانند غرق در جمال خداوند بودن، آن‌قدر گران‌سنگ است که ترویج معارف این بزرگ‌مرد بزرگ‌ترین رسالت فعالان انقلابی است، تصریح کرد: امروز تفکر انقلابی امام خمینی (ره) در فواصل هزاران کیلومتری از ایران در تمام دنیا توسعه ‌یافته است؛ چراکه مردم انقلابی دیگر نقاط دنیا ایشان را یک آزادمرد می‌دیدند و مرید ایشان بودند؛ اما برخی در کشور از معارف امام خمینی (ره) دوری می‌کنند و امروز بزرگ‌ترین رسالت شناساندن امام خمینی (ره) و معارف اسلامی، دینی و انقلابی به نسل جوان است تا در دام تفکرات نادرست نیفتند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول