اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دشمنان تلاش دارند نقش تمدنی و تاثیرگذار انقلاب را تضعیف کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت: دشمنان این انقلاب و این مرزوبوم تمام مسائل انقلاب اسلامی را رصد می کنند و در تلاش هستند که نقش تمدنی و تاثیرگذار انقلاب را تضعیف کنند.

دشمنان تلاش دارند نقش تمدنی و تاثیرگذار انقلاب را تضعیف کنند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در آیین استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: فرصت ورود به دانشگاه فرهنگیان یکی از بهترین فرصت هایی است که خدای متعال در این دوره جوانی نصیب شما عزیزان کرده است؛ کار معلمی فرصت بسیار مغتنمی است و امیدوارم با ارتباط معنوی و معرفتی و قلبی با حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و با اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به تناسب و تقارن ایام بتوانید با آمادگی و انگیزه معنوی خوبی وارد این عرصه بسیار مهم شوید.

وی با اشاره به امنیتی که امروز در کشور وجود دارد، گفت: اینها همه در سایه برکت راهی است که امام راحل(ره) فراروی همه ما و شما قرار دادند و حاصل خون شهیدان عزیز و گرانقدری است که در دفاع مقدس و در عرصه‌های گوناگون تقدیم انقلاب اسلامی شده؛ ما باید یاد و خاطره شهدا خصوصاً شهدای معلم و تربیت معلم را زنده نگه داریم و از سیره و وصیت نامه آنها درس گرفته و الگوگیری کنیم.

عضو هیأت رییسه دانشگاه فرهنگیان با ذکر اهمیت تعلیم و تربیت در هر تمدن بیان داشت: انقلاب اسلامی هم با عنوان یک جبهه تمدنی در مقابل تمدن غرب قرار دارد؛ این را باید به عنوان کلیدواژه مهم و ناظر به گام دوم انقلاب به آن نگاه کنیم و در گام دوم انقلاب و با این نگاه تمدنی، وظیفه خودمان را جانمایی و نقش معلمی را از نظر هدایتی، معرفتی، دانشی، کارآمدی، آماده‌سازی برای تاثیرگذاری در این عرصه به‌درستی جانمایی کنیم؛ این را خوب درک کنیم که چه مسئولیت خطیری فراروی ما و شما در این عرصه بسیار حساس و مهم قراردارد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه فرهنگیان امروز جایگاه بسیار مهمی دارد؛ نگاه ما به دانشگاه فرهنگیان فارغ از اینکه در بحث‌های روشی، کمی و کیفی بحث‌های گوناگونی وجود دارد، این است که دانشگاه مسیرش را به سمت افق نقش آفرینی در تمدن نوین اسلامی فرا روی خود قرار داده و با نگاه به آینده در حال تجهیز خودش است.

وی ادامه داد: لازمه‌ این مهم این است که همه توجه‌کنند، وقت بگذارند و با اعتقاد و ایمان در این مسیر بسیار مهم، کار را به خوبی هدایت و مدیریت کنند؛ ما هم در مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و همکاران عزیزمان به عنوان مسئولان دفاتر نهاد در استان های سراسر کشور این آمادگی را داریم و مهیّای خدمت به شما در عرصه های معرفتی، اخلاقی، مهارتی، بصیرتی، انقلابی و هر دغدغه‌ای که ناظر به مطالبات مقام معظم رهبری باشد، هستیم.

حجت الاسلام دادگر افزود: دفاتر نهاد نمایندگی را به عنوان ملجأ و پدر معنوی و برادر دینی در کنار خودتان بدانید؛ مسئولان و مدیران تمام تلاششان را می‌کنند؛ اگر جاهایی هم می‌بینید که مشکلاتی وجود دارد، اگر دسترسی به مدیران ندارید راهش این است که از طریق دفاتر نهاد نمایندگی درخواست و مطالبه را منتقل و مطرح کنید؛ چون مسئولان دفاتر نهاد در مجاری و شوراها و هیأت رئیسه و راه‌های گوناگونی که در دانشگاه وجود دارد، عضو هستند و می توانند دغدغه‌های شما را به عنوان مشاوری امین در کنار مدیریت دانشگاه برای کمک به تحقق اهداف دانشگاه منتقل‌کنند.

وی افزود: همچنین در حوزه معارف دینی اگر پیشنهادات و دغدغه‌هایی داشته باشید، مسئولان نهاد آمادگی شنیدن پیشنهادات و دغدغه ها را دارند. ظرفیت‌هایی هم مثل طرح حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، طرح حکمت، حیات طیبه، طرح‌های متعدد معرفتی، فرهنگی، انقلابی، بصیرتی، هیات های مذهبی دانشجویی و مجموعه های گوناگون و موسسه آموزش های نوین دانشگاهیان و از این دست، مجموعه های متعددی همه در خدمت دانشجویان است.

حجت الاسلام  دادگر خطاب به دانشجویان ورودی جدید خاطرنشان کرد: هیأت‌های اندیشه‌ورز دانشجویی که دانشجویان سال‌های بالاتر هستند، در خدمت به شما هستند، یعنی می توانید از طریق آنها نیز مطالب خودتان را در هیأت‌های اندیشه‌ورز دانشجویی منتقل کنید؛ در عرصه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، کانون‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، نشریات دانشجویی، بسیج دانشجویی و همه این مجموعه‌ها مهیاست؛ اینها یک فرصتی است برای تجربه و یادگیری، برای تمرین، برای این که انشاءالله شما بتوانید وارد عرصه های اجتماعی و نقش معلمی و هدایت‌گری خودتان برای تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی و با نگاه تمدنی شوید.

مسئول دفتر نهاد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان ضمن تأکید بر اکتفا نکردن دانشجومعلمان به کلاس‌های درس بیان داشت: غیر از خدمات آموزشی و علمی و زحماتی که اساتید دانشگاه می‌کشند، خود شما هم باید برای رشد خود و مهیاشدن برای کار معلمی برنامه‌ریزی و تلاش و اهتمام کنید؛ تجربه معلمی را با توجه به محدودیت های کرونایی از طریق ظرفیت ها و برنامه‌های گوناگون فرا بگیرید و در عین حال برای ایفای نقش‌های چندگانه‌ای که قراراست به عنوان یک معلم و یک الگو فرا روی دانش‌آموزان قرار بگیرید، مهیا شوید.

وی افزود: نسلی که در اختیار شما در آینده قرار می‌گیرد، نسلی است که قطعا از دانش آموزان امروز از نظر بهره هوشی، از نظر تسلط و اشراف به فناوری‌ها جلوتر خواهند بود؛ چقدر این بچه ها یاد گرفتند، تجربه و خطا کردند؛ لذا در حوزه فناوری های آموزشی و سواد رسانه خیلی باید مجهز شوید.

وی در ادامه با بیان این که دشمنان نخوابیده‌اند و این انقلاب و این مرزوبوم و تمام مسائل انقلاب اسلامی را رصد می کنند و در تلاشند که نقش تمدنی و تاثیرگذار انقلاب را تضعیف کنند، اظهارداشت: از جزئی‌ترین مسائل در فضاهای مجازی و رسانه‌ای می بینید چقدر برجسته سازی می‌‌کنند؛ البته باید قبول کنیم بعضی از کوچک ها، بزرگ اند، به عنوان یک انسان مسلمان و مؤمن و با آن‌نگاه تمدنی باید خیلی مهیا باشیم که سوژه های متعدد نامناسب در عرصه‌های معلمی و فرهنگی و سیاسی و مدیریتی دست دشمنان ندهیم و انشاءالله با قوت و اعتقاد و با نشاط به آن اهداف بلند انقلاب برسیم.

حجت الاسلام  دادگر در ادامه عنوان کرد: این کاستی‌هایی هم که وجود دارد بخشی از آن طبیعی است؛ هر کشوری بود در مقابل این هجمه‌های سنگین و وحشتناکی که وجود دارد و ابزارهای فراوانی که از نظر قدرت رسانه‌ای در اختیار آنهاست قطعاً شکست خورده بود ولی در انقلاب اسلامی به برکت خون‌های پاک و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های مؤمنانه می بینیم که شرایط بحرانی گاهی به مو رسیده اما قطع نشده است.

وی گفت: اگر کسانی هم ظلم می‌کنند، خیانت و فساد می‌کنند، قطعا خدای متعال براساس سنت الهی این ها را رسوا خواهدکرد و امیدواریم که با مجاهدت و آمادگی شما، با ایمان و اعتقاد شما در این مسیر شاهد معلمان و دانشجومعلمان بانشاط و انقلابی و مؤمن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب باشیم.

وی در پایان با اشاره به زحمات مسئولان دانشگاه فرهنگیان گفت: امیدوارم همه بتوانید دانشگاه را خانه خودتان بدانید و کمک کنید به اینکه دانشگاه از این مشکلات خارج و فارغ شود چرا که عده‌ای هستند که نمی‌خواهند دانشگاه فرهنگیان به درستی سامان و ثبات بگیرد.

دادگر تاکید کرد: امروز این دانشگاه از استحکام قانونی و از حمایت‌های ویژه و محکم رهبری عزیز انقلاب بهره‌مند است و مسیر ارزشمند دانشگاه فرهنگیان و وجود چنین دانشگاهی را برای عرصه تعلیم و تربیت به عنوان مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش لازم و واجب می دانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول