اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار رازوجرگلانی با برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان رازوجرگلان از تشکیل کلاس‌های آموزشی برای اولین بار ویژه ۱۰ زن سرپرست خانوار و برگزاری آزمون برای ۱۴۰ مددجوی زن بهزیستی در این شهرستان خبر داد.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار رازوجرگلانی با برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

قاسم توکلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رازوجرگلان گفت: کلاس‌هایی در دو رشته کامپیوتر در بخش مرکزی و قالی‌بافی ترکی در بخش جرگلان ویژه زنان سرپرست خانوار تشکیل‌شده است که آموزش قالی‌بافی ترکی در بخش جرگلان در حال انجام است و پایان ماه بهمن نیز آزمون کتبی آن برگزار می‌شود.

وی افزود: این ده زن سرپرست خانوار بعد از برگزاری دوره آموزشی و آزمون کتبی گواهینامه فنی و حرفه‌ای به کارآموزان اعطا خواهد شد.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای رازوجرگلان گفت: این دوره‌های آموزشی ۴۵ روزه و ۲۷۰ ساعت است که امید است با این آموزش‌ها زنان سرپرست خانوار به خوداشتغالی مشغول شوند.

توکلی اضافه کرد: این کلاس‌ها رایگان بوده و بااعتبار ۸۱۰ میلیون ریال انجام شد و تعداد نفرات را نیز در تفاهم‌نامه کشوری به ما اعلام‌شده است.

وی از تشکیل کلاس‌های دیگری توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: بعدازاین دوره قالی‌بافی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی پرورش اسب و نوغانداری نیز اقدام خواهیم کرد.

توکلی همچنین از برگزاری آزمون ویژه زنان تحت پوشش نهاد بهزیستی در بخش جرگلان این شهرستان به‌صورت عملی خبر داد و افزود: برای ۱۴۰ نفر آزمون عملی قالی‌بافی در هفته آینده برگزار  خواهد شد و بعد از برگزاری گواهی نیز صادرشده تا در صورت دریافت تسهیلات به‌راحتی بتوانند اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول