اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آئین رونمایی از واکسن کرونا موسسه رازی آغاز شد

آئین رونمایی از واکسن کووید 19 موسسه رازی با نام «کووپارس» که نخستین واکسن تزریقی-استنشاقی کرونا است و به همت پژوهشگران نخبه کشور تولید شده با حضور مسؤولان ملی و استانی آغاز شد.

آئین رونمایی از واکسن کرونا موسسه رازی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آئین رونمایی از واکسن کووید 19 موسسه رازی با نام «کووپارس» با حضور مسؤولان ملی و استانی آغاز شد.

«کووپارس»نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی کرونا است که به همت پژوهشگران نخبه کشور تولید شده و به زودی به مرحله تست انسانی می‌رسد.

موسسه رازی از سال ۱۳۰۳ تشکیل شد، در سال ۱۳۲۱ واکسن کزاز را معرفی کرد و پس از آن دیفتری، سرخک، سرخجه و اوریون را تولید کرد.

گفتنی است این موسسه در طول ۹۶ سال عمری که پشت سر گذاشته است در هر برهه از زمان که با یک بیمار عفونی در کشور مواجه بوده ایم به بهره گیری از ظرفیت و امکانات خود برای تولید واکسن اقدام کرده است.

موسسه رازی در تولید واکسن یکی از مناسب ترین پلتفرم‌ها یعنی پلتفرم نوترکیب را انتخاب کرد که جزو بهترین انواع پلتفرم تولید واکسن محسوب می‌شود و هیچ ویروسی را وارد بدن نمی‌کند و بسیاری از کمپانی های دنیا این روش را انتخاب کرده اند.

شایان ذکر است که ساخت این واکسن توسط تیم ویژه ای از پزشکان، داروسازان دامپزشکان و شیمی دانان کشور در موسسه رازی انجام شده که دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت WHO و سازمان غذا و دارو FDA یه صورت کامل در آن رعایت شده است.

واکسن کرونا تولید موسسه رازی تحت رهبری وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده که از تمام تلاشگران این عرصه تشکر می کنم و امیدواریم آزمون‌های بالینی ۱ و ۲ انسانی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

آئین رونمایی از واکسن کووید 19 موسسه رازی روز گذشته نیز با حضور ستاری معاون علمی رئیس جمهور، خاوازی وزیر کشاورزی و سعید نمکی وزیر بهداشت در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول