اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری نخستین جشنواره شعر و داستان در زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: نخستین جشنواره استانی انقلاب اسلامی در آئینه شعر و داستان را با عنوان «شهری در آسمان» برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره شعر و داستان در زنجان

امیر نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری زنجان در نظر دارد به منظور بسط و گسترش فعالیت‌های هنری در عرصه شعر و داستان، کشف استعدادهای جوان و برتر استان و بهره‌مندی از آثار شاعران و داستان‌نویسان نخستین جشنواره استانی انقلاب اسلامی در آئینه شعر و داستان را با عنوان «شهری در آسمان» برگزار کند.

وی تصریح کرد: شاعران و داستان‌نویسان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره می‌توانند برای ارسال آثار خود بر اساس شرایط اعلام شده تا تاریخ 20 اسفند 99 اقدام کنند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: شخصیت‌های تأثیرگذار در شکل‌گیری جریان انقلاب اسلامی در زنجان، نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب با توجه به اولین راهپیمایی مستقل زنان در زنجان، وقایع مهم تاریخی انقلاب در استان از قبیل (اعتصاب کامیونداران، مسجد ولیعصر به عنوان پایگاه اصلی انقلابیون در تجمعات و محل تصمیم‌گیری در حوادث و رویدادهای مهم، بمباران مدرسه بینش در زنجان، پخش شب‌نامه‌ها هنگام حکومت نظامی و...) از محوریت‌های این جشنواره ادبی هستند.

وی افزود: خانواده و سبک زندگی (قناعت، مهربانی، تربیت فرزند سالم، رزق حلال)، سیمای زن امروز با الگوپذیری از سیره و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، حجاب و عفاف، ازدواج، همسرداری حضرت فاطمه زهرا(س)، فرزند خوب، مادر نمونه و همسر مهربان، زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و تأثیر حماسه حسینی در قیام مردم زنجان علیه رژیم طاغوت نیز از دیگر محورهای این جشنواره است.

نعمتی با اشاره به اینکه وصیت‌نامه‌ها و یادگاری‌های شهدا(غواصان دریادل، فرماندهان شهید استان و ...)، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و منطقه‌ای و جهانی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی، توصیه‌های اساسی در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به آینده در حوزه معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب نیز از دیگر محورهای جشنواره شهری در آسمان است، اضافه کرد: برجسته کردن ارزش‌های معنوی (اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و جامعه، اعتماد به نفس، تواضع، شجاعت، راستگویی، کمک به نیازمند، گذشت، خیرخواهی) موضوعات اولویت‌دار این جشنواره است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره گفت: هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند وحضور راه­یافتگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی و عدم شرکت به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد.

نعمتی با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره محدودیت سنی ندارد، اضافه کرد:دبیرخانه جشنواره مجاز به هرگونه بهره‌برداری از آثار منتخب جشنواره است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه نام و نام‌خانوادگی شرکت‌کننده می‌بایست مطابق با مشخصات شناسنامه‌ای وی بوده و استفاده از عناوین مستعار، تخلص یا هر عنوان دیگر خلاف قوانین جشنواره است، اضافه کرد: نقض قانون از بخش‌نامه هیأت برگزارکننده، موجب حذف شرکت کننده از دور رقابت خواهد شد و اثر ارسالی نباید قبلاً در هیچ مسابقه، نشریه یا صفحات مجازی منتشر شده باشد. 

 متقاضیان برای شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 20 اسفند ماه 1399 از طریق شماره واتساپ  09126422465 و یا ایمیل Artzanjan.pr@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، همچنین آیین اختتامیه نخستین جشنواره استان «شهری در آسمان» فروردین 1400 همزمان با بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگز ار خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول