اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی برای ریشه کن کردن کرونا در قزوین

معاون بهداشت و درمان سپاه استان قزوین گفت: مرحله دوم طرح شهید سلیمانی به زودی آغاز خواهد شد، در مرحله اول بحث کنترل و کاهش بیماری مطرح بود، در مرحله دوم بحث ریشه کنی و به صفر رساندن این بیماری مورد نظر است که با آغاز واکسیناسیون شروع شده و تا پایان ریشه کنی این بیماری ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی برای ریشه کن کردن کرونا در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حبیب‌الله سیاهکالی مرادی،  معاون بهداشت و درمان سپاه استان قزوین در مورد جزییات مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مرحله دوم طرح شهید سلیمانی به زودی آغاز خواهد شد، در مرحله اول بحث کنترل و کاهش بیماری مطرح بود، در مرحله دوم بحث ریشه کنی و به صفر رساندن این بیماری مورد نظر است که با آغاز واکسیناسیون شروع شده و تا پایان ریشه کنی این بیماری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به افدامات انجام شده در مرحله اول طرح شهید سلیمانی، گفت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی در قالب سه تیم خدمات ارائه شد که تیم های مراقبتی متشکل از ۶۶۵ نفر شامل پزشک، پرستار، بهورز و نیروهای آموزش دیده بودند که با راه اندازی ۱۸ مرکز تست سریع کرونا و  یک  مرکز منتخب کووید۱۹ در مجتمع درمانی پاکروان سپاه کارشان را آغاز کردند.

مرادی افزود: در این مدت ۸ هزار و ۶۰۷ تست سریع کرونا انجام شد و برای ۵۲۶ نفر از بیماران خدمات درمانی در منزل ارائه شد.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۰۴ پایگاه بسیج در قالب پایگاه سلامت مشغول به فعالیت هستند، در مرکز منتخب کووید ۱۹مجتمع درمانی پاکروان تاکنون ۳ هزار و ۴۶۷ بیمار مورد معاینه قرار گرفتند و برای ۳ هزار  و ۱۳۱ نفر تست پی سی آر انجام  شده که از این تعداد هزار و  ۹۵ نفر کوید مثبت بوده و ۲ هزار و ۳۶ نفر نیز تست شان منفی بوده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در بخش معیشی گفت: در این بخش بیمارانی که توسط تیم های رهگیری و تیم های مراقبتی شناسایی می شوند و نیازمند دریافت کمک های معیشتی هستند، بسته های معیشتی دریافت می کنند،  این بخش در قالب ۵۱۸ تیم  سازماندهی شده و ۳ هزار و ۶۸۲ نفر در این تیم ها به کارگرفته شده اند و تاکنون به ۱۹هزار نفر بسته معیشتی تحویل داده شده است.

معاون بهداشت و درمان سپاه استان قزوین با بیان این که از هم استانی ها انتظار داریم رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کارشان قرار دهند، تصریح کرد: زمانی که دستورالعمل ها کمتر رعایت می شود به همان نسبت نیز بیماری افزایش می یابد، مشکلی که هم اکنون داریم این است کسانی که تست پی سی آر انها مثبت می شود متاسفانه قرنطینه را رعایت نکرده و در جامعه حضور می یابند و حضورشان ویروس را در سطح شهر می چرخاند.

وی افزود: افرادی که تست شان مثبت است یا با افراد مشکوک در تماس هستند حداقل باید دو هفته در منزل قرنطینه باشند و اگر امکانات قرنطینه در منزل وجود نداشته باشد به مراکز اقامتی که در نظر گرفته ایم مراجعه کنند و این دو هفته را در قرنطینه سپری کنند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول