اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تجلیل از طلاب جهادی فعال دوران کرونا در قم

همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها، به همت اوقاف استان قم و با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

تجلیل از طلاب جهادی فعال دوران کرونا در قم

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال طی دوره شیوع کرونا در بیمارستان‌ها آرامستان‌ها، در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی – آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
در این همایش آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف قم، معاونان و مدیران حوزه‌های علمیه و اوقاف، طلاب جهادی و برخی شخصیت‌های شهری و استانی حضور داشتند.
در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مدیر دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه طی سخنانی اظهار کرد: خدمت به بندگان خداوند فضیلتی است که به عنوان یک برکت نصیب آدمی می‌شد؛ در حدیثی قدسی آمده است جامعه بشری عیال و خانواده من هستند و در بین انسان‌ها محبوب‌ترین کسی است که لطف و محبت آنها نسبت به بندگان من بیش از دیگران باشد و سعی و تلاش آنها برای برآوردن حوائج آنها افزون‌تر باشد؛ نخستین مدالی که طلاب جهادی بر سینه دارند، این است که جزو این دسته از افراد قرار گرفته‌اند.
وی افزود: طلاب جهادی سرمایه‌های واقعی حوزه‌های انقلابی و فردای این نظام هستند، مدیریت‌های آینده این نظام باید به دست این فداکاران و مجاهدان باشد و برای این منظور، نیازمند به توانمندسازی علمی و مهارتی این افراد است تا بتوانند عرصه‌های جهانی مدیریت اسلامی را نه در ایران بلکه در سطح بین‌المللی بر عهده بگیرند و پرچمدار صدور فرهنگ انقلاب باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه لباس روحانیت لباس خدمت است و به همین دلیل است که طلاب جهادی با همین لباس به بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها شتافتند و خالصانه به خدمت‌گزاری پرداختند گفت: پایبندی به موازین شرعی و قوانین اجتماعی، ویژگی نیروهای جهادی است و همه قوانینی که در یک جامعه الزامی هستند توسط آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.
در ادامه و پس از مداحی سید علی حسینی‌نژاد، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی سخنانی گفت: انقلاب اسلامی برآمده از رویکرد، فرهنگ، گفتمان و مکتب جهاد و مقاومت است؛ همین روحیه جهادی در هنگامه وقوع حوادث طبیعی و بحران‌هایی همچون شیوع کرونا در طلاب جهادی تجلی می‌کند و ریشه در حرکت بزرگ امام خمینی(ره) دارد.
وی با بیان اینکه روحانیون در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی همه سختی‌ها را تحمل می‌کردند و خالصانه برای دفاع از اسلام و مردم پای کار بودند گفت: طلاب علوم دینی با پیروی از امام راحل و برای رهایی ایران می‌جنگیدند و هر نوع سختی و مشکلی را به جان می‌خریدند.
انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول