اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بامیری: مذاکره درباره برنامه موشکی خنده دار است

نماینده مردم لردگان گفت: قرار نبود هم چرخ معیشت مردم بچرخد هم چرخ سانتریفیوژها؟ چرا برای مذاکره مجدد با بدعهدان نباید معیشت مردم به عنوان اصل لحاظ شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حسین بامیری در نشست علنی روز چهارشنبه (21 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: صدای پای بهمن که می‌آید گویی امام(ره) و شهیدان‌اند که آمده‌اند، برای ستاندن بیعت دوباره آمده‌اند، برای یادآوری تحکیم بیعت با پرچم‌دار انقلاب مقام معظم رهبری که به‌حق قهرمانانه، این انقلاب از میان طوفان‌ها عبور داده و پرچم‌دار راستی برای انقلاب اسلامی ایران بوده است.

نماینده لردگان و خان میرزا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موقعیت برتر کشور را مدیون خون شهدایی همچون شهید سلیمانی هستیم که با نثار خون خود نظام و انقلاب را بیمه کرد و اکنون بر ماست که نگذاریم این خون‌ها به هدر بروند.

وی افزود: قبل و بیش از هر کس، این مسئولان و مقامات و ما وکلای ملت هستیم که با عمل به وظیفه به خدمت کشور نظام موجب تقویت مردم شویم. در این راستا و با لبیک به توصیه مقام معظم رهبری که در دیدار با مداحان اهل‌بیت بر رعایت اصول اخلاق میان انتقادات مطرح کردند چند  سؤال را از سر دلسوزی از دولتمردان تقدیم می‌کنم.

بامیری بیان کرد: مگر قرار نبود هم چرخ معیشت مردم بچرخد هم چرخ سانتریفیوژها آیا چنین شد؟ چرا برای گرفتن مذاکره، مجدد با کسانی که زیر امضا و تعهداتشان در برجام زده‌اند و عیار صداقتشان محرز  شد باید امور معیشتی مردم را جز اصول ملاحظاتی خود قرار ندهید؟

وی افزود: دولت جدید آمریکا درصدد تحمیل مذاکرات موشکی و منطقه‌ای به ایران است؛ مسئله ما برگشت آمریکا به برجام نیست، بلکه باید تمام تحریم‌های ظالمانه را لغو کرده و دست از سر منطقه بردارند. قانون راهبردی که در مجلس  به تصویب رسید دقیقاً با این همین هدف‌گذاری بوده و دست طرف مقابل با بازی کلمات و و عده‌های توخالی به‌مانند آنچه در برجام آمد بست.

نماینده لردگان و خان میرزا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق قانون مجلس لغو تحریم‌ها تنها شاخصی است که با آن رفتار طرف مقابل راستی آزمایی می‌شود همچنین پیش کشیدن  مذاکره بر سر توانایی موشکی از آن حرف‌های عجیب خنده‌داری است که مرغ پخته را به خنده وادار می‌کند.

وی ابراز کرد: زهی خیال باطل روشن است که همین  توانایی‌ها موشکی و اقتدار و نیروهای مسلح نبود چقدر برنامه‌های تجاوزکارانه به اجرا می‌گذاشتند و، اما در باب مشکل‌های حوزه‌های انتخابیه لردگان و خان میرزا موضوعات فراوان است.

بامیری عنوان کرد: لردگان به لحاظ توسعه پایین‌تر از شاخص‌های توسعۀ کشوری است و جزو 31 شهرستان کمتر توسعه‌یافته در کل کشور است که از طریق وزارت کشور معرفی شد. در حالی‌که نعمات خدادادی بزرگ مانند آب و نفت در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود.

وی تصریح کرد: لردگان در یک‌کلام به جزیره فراموش‌شده نزد دولتی‌ها و مجلسی‌ها و حوزۀ قضایی تبدیل‌شده، گویی اصلاً وجود خارجی ندارد. کجای قانون اخلاق و شرع مجوز می‌دهد؛ این‌همه مشکلات ببینیم و اقدامی نکنیم ؟

نماینده مردم لردگان و خان میرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لردگانی در اوج جنگ تحمیلی در سال  1365 اقدام به اولین اعزام پیاده با نام کاروان پیاده به‌طرف جبهه‌های حق علیه باطل اقدام کردند و نام خود را در سایر کنار هموطنان در دوران دفاع مقدس به اثبات رسانید.

وی ادامه داد: لردگان با دستان خالی و با پیاده دین خود را به کشور انقلاب ادا کرده، اما مسئولان محترم دولتی شما برای این مردم شجاع که نامشان لرزه بر تن صدام و صدامیان انداخته، چه کرده‌اید؟ آیا رواست که از سر اهمال و غفلت این حس  در منطقه که لردگان جزیره، فراموش‌شده است ؟ مگر نمی‌دانید لردگان با نرخ بیکاری بالای 25 درصدی صدر  نشین در کشور است ؟

بامیری بیان کرد: درد زمانی بیشتر می‌شود که 11 درصد از آب کشور و چاه‌های غنی ریگ و دود راه بلااستفاده مانده‌اند. کافی است برای عبور از شرایط و کاهش نرخ بیکاری دو مؤلّفه مهم آب و نفت به‌عنوان پیش نیازی‌های صنعتی سازی و تقویت کشاورز در این حوزه به کار گرفته شود.

وی افزود: آقایان دولتی ما از شما چیز زیادی نمی‌خواهیم، اجازه بهره‌برداری از منابع نفتی با رویکرد احداث پالایشگاه را بدهید، احداث صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را اقدام کنید، اجازه تخصیص آب با رویکرد تأمین آب شرب و کشاورزی و صنعتی عملی کنند.     

نماینده مردم لردگان و خان میرزا در مجلس یادآور شد: هنوز که هنوز است 156 روستا در حوزه انتخابیه لردگان و خان میرزا با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند. آقای اردکانیان اولویت اول و یک‌صدم شما تأمین آب استان مبدأ باشد؛ پس از آن اگر منابع مازادی وجود داشت، با در نظر گرفتن اصول، ملاحظات و شاخص‌ها و استانداردهای زیست‌محیطی به بقیه مناطق کشور آب‌رسانی شود، در غیر این صورت بسیاری از مشکلات استان چهارمحال و بختیاری، به‌ویژه منطقه لردگان خان میرزا از حیث اشتغال‌زایی و تبعات اجتماعی ادامه دارد خواهد بود.

وی ادامه داد: قطعاً آسیب‌ها و عارضه‌های آن متوجه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مرتبط خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی علی‌رغم اینکه بیش از یک‌سوّم راه‌های مواصلاتی استان اعم از اصلی، سوسه و خاکی در حوزه انتخابیه لردگان است ،چگونه توزیع و تقسیم اعتبار ملی و استانی بر اساس شاخص‌ها و پارامترها نیست که این حق‌الناس بوده که نظارت جنابعالی بر حوزه تخصیص اعتبارات می‌طلبد.

بامیری تصریح کرد: از آنجایی که آزادراه لردگان به ایذه خوزستان مرکز ثقل مواصلاتی کریدور شمال و فلات مرکزی به جنوب کشور است هرروزه شاهد تلفات و حوادث ناگوار هستیم. از وزیر راه می‌خواهم دستورات لازم برای تصویب در کمیسیون ماده 23 امر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول