اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دستگیری ۸۲۷ عامل جرایم میراث‌فرهنگی در آذربایجان شرقی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از دستگیری ۸۲۷ عامل جرایم میراث‌فرهنگی استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

دستگیری ۸۲۷ عامل جرایم میراث‌فرهنگی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کاظم داداشی، با تاکید به لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از میراث‌فرهنگی در جوامع، اظهار داشت: با توجه به اینکه حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، لذا لازم است تا تمام آحاد مردم در پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره کل میراث فرهنگی استان باشند.

داداشی تاکید کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی در استان و لزوم حفاظت هر چه بهتر از این آثار متعدد تاریخی، یگان حفاظت میراث فرهنگی با همراهی نیروی انتظامی استان بصورت مستمر از مکان‌های تاریخی بازدید و با متخلفانی که بصورت پایشی و گزارش مردمی شناسایی شده‌اند، از طریق مراجع قانونی برخورد می کند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به میزان حفاری های غیرمجاز شناسایی شده در سطح استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ اشاره کرد و گفت: طی هشت سال اخیر با اهتمام ویژه این اداره‌کل و همکاری مستمر نیروی انتظامی استان، ۱۳۹ محل حفاری غیرمجاز از طریق پایش‌های محلی و گزارش‌های مردمی شناسایی و‌ از ادامه آن جلوگیری شده است.

وی در ادامه به میزان قاچاق اموال تاریخی و برخورد قانونی با جرایم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: طی مدت زمان مذکور ۶۰ مورد قاچاق اموال تاریخی در سطح استان اتفاق افتاده که با ورود به هنگام یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان از ادامه آن‌ها جلوگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در ادامه به ضبط ابزارآلات غیر مجاز حفاری حین عملیات برخورد با عاملان اشاره کرد و گفت: طی عملیات برخورد با متخلفان و عاملان حفاری‌های غیر مجاز از سال ۹۲ تا ۹۹، ۵۱ دستگاه فلزیاب غیرمجاز ضبط و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

داداشی اظهار داشت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان طی سالهای ۹۲ تا ۹۹ بصورت جدی ضمن جلوگیری از اقدامات غیر مجاز پیرامون مواریث تاریخی با متخلفان بصورت جدی برخورد کرده است، بطوریکه طی مدت زمان مذکور ۸۲۷ نفر در حوزه‌های حفاری غیرمجاز، قاچاق اموال تاریخی، تخریب آثار، استفاده از فلزیاب و ... دستگیر و به مراجع قانونی ارجاع داده شده‌اند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول