اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

8.5 میلیارد دلار از ارزش سهام «هیوندا» و «کیا» کاهش یافت

انتشار خبر مذاکرات دو شرکت کیا و هیوندای کره برای همکاری با شرکت اپل در ساخت خودروهای بدون سرنشین باعث شد ارزش سهام آنها رشد سنگینی را تجربه کند، اما بلاتکلیفی این پروژه باعث افت شدید ارزش سهام این شرکت ها شد.

8.5 میلیارد دلار از ارزش سهام «هیوندا» و «کیا» کاهش یافت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، چند هفته پیش زمزمه‌هایی در باره مذاکرات دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای با اپل آمریکا برای ساخت خودروهای برقی خودران به گوش رسید و همین امر باعث شد تا سهام این دو خودروساز رشد سنگینی را تجربه کند. اما حالا کیا و هیوندای اعلام کردند که فعلا از این مذاکرات خبری نیست. همین امر باعث شد تا سهام این دو خودروساز سقوط کرده و 8.5 میلیارد دلار از ارزش آنها به باد برود.

سهام هیوندای با انتشار این خبر 6.2 درصد ریخت و 3 میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت خودروسازی کاهش یافت. سهام شرکت کیاموتورز هم 15 درصد کاهش یافت و 5.5 میلیارد دلار از ارزش این شرکت از دست رفت. 

در واقع این بیانیه دو خودروساز کره‌ای به همه حدس و گمان‌ها در باره دست به یکی شدن آنها با اپل در ساخت خودروهای خودران برقی پایان داد. 

قرار بود در راستای این مذاکرات، دو خودروسازی کره‌ای به پیمانکار تولید خودروهای برقی اپل تبدیل شوند. در بیانیه‌ای که امروز کیا و هیوندای منتشر کردند آمده است که ما درخواست‌های مختلفی را برای همکاری‌های مشترک در ساخت خودروهای برقی خودران از سوی بسیاری از شرکت‌ها داریم. اما مذاکرات در این زمینه فعلا در مراحل اولیه بوده و هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

این دو خودروساز همچنین گفتند در شرایط کنونی هیچ مذاکره‌ای با اپل در راستای تولید خودروی برقی ندارند. انتشار این اخبار باعث شده بود که سهام شرکت کیا در ماه ژانویه 61 درصد رشد کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول